от Tribal~Pig_74 » 28 Авг 2008, 13:43
УЦИОННИТЕ ДЪРЖАВИ, КОИТО СА ШКОЛИ ЗА ДЪРЖАВНО БЕЗДЕЛИЕ.
От либерализма се родиха конституционните държави, които изместиха спасителното за гоите самодържавие, а институционализмът, както ви е добре известно, не е нищо друго, освен школа за раздори, разединение, спорове, несъгласия, безплодни партийни агитации, партийни тенденции – с една дума, школа за всичко, което обезличава деятелността на държавата.
ПРЕЗИДЕНТИТЕ НА РЕПУБЛИКИТЕ СА КАРИКАТУРИ НА ВЛАДЕТЕЛИ.
Трибуната не по-лошо от печата осъди владетелите на бездействие и безсилие и с това ги направи непотребни, излишни, вследствие на което в много страни те бяха свалени. Така стана възможно възникването на републиканската епоха и тогава ние заменихме владетеля с карикатурния израз на управлението – с президента на републиката, който е взет от тълпата, из средата на нашите креатури, на нашите роби. Ето каква бе мината, която ние поставихме под гоевския народ, или по-вярно, под гоевските народи.
В близко бъдеще ние ще уредим отговорността на президента и тогава не ще се церемоним вече да прокарваме всичко под отговорността на тази наша безлична марионетка. Какво ще засегне нас, ако след това се разредят редовете на настървените към властта, ако настанат смутове, поради липсата на кандидати за президенти, или ако се създадат бъркотии, които съвсем ще дезорганизират страната?...
ЮДЕЙСКИТЕ КАНДИДАТИ ЗА ПРЕЗИДЕНТИ ЩЕ БЪДАТ АФЕРИСТИ И ПОЛИТИЦИ С ТЪМНИ ДЕЛА.
За да доведем нашият план до такива резултати, ние ще подготвяме да се избират за президенти лица, в миналото на които има някакво тъмно неразкрито дело, или някаква афера. Такива лица ще бъдат верни изпълнители на нашите заповеди от страх да не бъдат изобличени и от свойственото за всеки човек, достигнал до властта, стремление да запази за себе си привилегиите, облагите и почитта, които са свързани със званието президент на република.
ПРЕЗИДЕНТИТЕ СА КУКЛИ В РЪЦЕТЕ НА ЮДЕИТЕ.
Народното събрание ще прикрива, защитава и избира президентите, но ние ще му отнемем правото да предлага закони, да ги изменя, защото това право ще предоставим на отговорния президент, който ще бъде кукла в ръцете ни. Разбира се, тогава властта на президента ще стане прицелна точка за всевъзможни нападки, но ние ще му дадем за самозащита правото да се обръща към народа, към общественото мнение мимо неговите представители, т.е. към същия наш сляп прислужник – мнозинството из тълпата. Независимо от това, ние ще представим на президента правото да обявява военно положение. Това последно право ние ще мотивираме с това, че президентът, като върховен вожд на въоръжените сили на страната, трябва да държи армията в свое разположение за защита на републиканската конституция, чиято защита е негов дълг, като отговорен представител на републиката и пазител на конституцията.
В БЪДЕЩОТО ВСЕМИРНО ЦАРСТВО САМО ЮДЕИТЕ ЩЕ ЗАКОНОДАТЕЛСТВАТ.
Естествено е, че при такива условия ключът от светилището ще се намира в нашите ръце и никой друг освен нас не ще ръководи вече законодателната власт.
Освен това, с въвеждане републиканската конституция, ние ще отнемем на народното събрание правото да прави запитвания за правителствените мероприятези, под предлог да се запази политическата тайна. Покрай това ще съкратим числото на представителите до минимум, с което ще охладим и политическите страсти и страстта за занимаване с политика. Ако при все това, без да се очаква, политическите страсти пламнат, макар и в малки размери, ние ще ги сведем до нула чрез решението на всенародното мнозинство, към което ще апелираме.
ПРАВАТА НА ПРЕЗИДЕНТА.
От президента ще зависи назначаването на председателите и подпредседателите на народното събрание и на сената. Вместо постоянни сесии на парламентите, ние ще съкратим заседанията им на няколко месеца. Освен това президентът, като началник на всички власти, ще има право да свиква или разпуска парламента, да отлага времето за нови избори и за свикване на парламента. Но, за да не би последствията от всички тези, в същност незаконни действия, да паднат върху президента по-рано, отколкото предвиждат нашите планове, ние ще подшушнем на министрите и на другите обкръжаващи президента чиновници от висшата администрация мисълта, да заобикалят неговите разпореждания със собствени нареждания, за да поемат те отговорността, вместо него. Ние особено ще препоръчваме тази роля да се дава за изпълнение на сената, на държавния съвет, или на министерския съвет.
Президентът, когато и както ние желаем, ще тълкува смисъла на важните закони, които могат да се изтълкуват различно; той ще ги анулира, когато му кажем, че това е необходимо. Освен това, той ще има право да предлага временни закони и дори изменение на конституцията, като мотивира, както едното, така и другото с изискванията на висшите държавни интереси.
С такива мерки ние ще сполучим малко по малко, крачка по крачка, да унищожим в конституциите всичко, което ни пречи и да прокараме в тях това, което ще изземе собственото им съдържание до толкова, че когато настъпи момента, ще можем незабелязано да превърнем всяко управление в наша монархия.
НАД ИЗТОЩЕНИТЕ НАРОДИ ЩЕ СЕ ПРОВЪЗГЛАСИ ВСЕМИРНИЯТ ЮДЕЙСКИ ЦАР.
Признаването на нашия самодържец може да стане и преди унищожаване на конституциите. Моментът за това признаване ще настъпи, когато народите, измъчени от неуредиците, несигурността и некадърността на управниците, които ние сме създали, викнат: “Махнете тези управници, дайте ни един всемирен монарх, който да ни обедини и да унищожи причините за раздорите: границите, националностите, религиите, държавните разхищения; който да ни даде мир и покой, каквито ние не можем да намерим при нашите управници и представители.”
Но всички вие отлично знаете, че за да може да се изкаже подобно всенародно желание, необходимо е непрестанно, във всички страни, да се объркват отношенията на гражданите, да се изтощават правителствата, да се преуморяват от безредици, вражда, борби, ненавист и болести и пр. всички, така че гоите да достигнат положение да не виждат друг изход, освен да приемат нашето пълно господство... Ако ние дадем на народите отдих, едва ли някога ще настъпи желаният от нас момент.
ПРОТОКОЛ №11
ЮДЕЙСКИЯТ ДЪРЖАВЕН СЪВЕТ
Държавният съвет се явява като поддръжка на властта на владетеля; той е видимата част на законодателния корпус и представлява нещо като комитет за редактиране законите и указите на владетеля.
ЮДЕЙСКАТА КОНСТИТУЦИЯ
По програмата на новата конституция, която приготвяме, ние ще създаваме законите по следната процедура: 1) по предложения на законодателното тяло; 2) с укази на владетеля въз основа на общите постановления на конституцията, на постановленията на сената, на решенията на държавния съвет и на министерските постановления; 3) в случай, че настъпи удобния момент за държавния преврат, ще се съобразяваме с новите условия.
ПРЕВРАТЪТ
Като установим приблизително последователността на действията – ще довършим подробностите в комбинациите, които ще довършат преврата в хода на държавната машина. В тези комбинации аз включвам свободата на печата, правото на сдружение, свободата на съвестта, изборното право и много други права, които трябва да изчезнат от човешката мисъл още на другия ден, след като бъде провъзгласена новата конституция. Само в момента на преврата ние имаме възможност отведнъж да обявим всичките си постановления; всяко забавено изменение носи опасност, защото, ако това изменение бъде прокарано със сурова строгост, то може да доведе до отчаяние, предизвикано от страх, че ще последват нови изменения от същия характер; ако ли пък то се изтълкува като по-нататъшна отстъпчивост, има основание да се заключава, че ние сме съзнали нашата грешка, а това ще подкопае ореола на непогрешимостта на новата власт. Може още да се помисли, че сме се уплашили и сме се видели принудени да правим отстъпки, нещо от което никой не ще бъде благодарен, защото ще счита, че сме длъжни да правим отстъпки. И едното, и другото, и третото са вредни за престижа на новата конституция. За нас е нужно, щото още от първия момент на преврата зашеметените и потиснати от гняв и недоумение народи да почувстват, че сме толкова силни, неуязвими и изпълнени с духовна мощ, че в никакъв случай няма да се церемоним, че не само няма да обръщаме внимание на техните мнения и желания, но ще сме готови и способни във всеки момент и на всяко място, с подавляваща сила и строгост да задушим всички прояви на недоволство; че ние, които с един замах установихме всичко, каквото ни е било нужно, в никакъв случай няма да делим с тях нашата власт... Тогава те от страх ще си затворят очите и смирено ще чакат развитието на събитията.
ЮДЕИТЕ СЧИТАТ НАРОДИТЕ ЗА СТАДО ОВЦИ И ЗАТОВА ЩЕ ГИ ОБЕЗПРАВЯТ.
Гоите са стадо овци, а ние за тях сме вълци. А нали знаете какво става с овците, когато в кошарата им се промъкнат вълци?... Гоите ще затворят очите си още и за това, защото ние ще обещаем да им върнем всичките отнети свободи, след като усмирим враговете на мира и закрепим новите институти. Трябва ли да казвам колко време гоите ще очакват това възвръщане на правата?
ИНТЕРНАЦИОНАЛИСТИТЕ И МАСОНИТЕ СА СЛЕПИ ОРЪДИЯ НА ЮДЕИТЕ.
Но защо ние измислихме и внушихме на гоите идеите на интернационалната миротворна политика, без да им дадем възможност да видят нейната основа? – Защото трябваше по околен път да постигнем онова, което по прав път е непостижимо за нашето разсеяно племе. За това ние създадохме и нашата организация на тайното масонство.
Скотовете гои, които ние привлякохме да служат във външните масонски ложи, за да ги откъснем от техните съвременници, нито знаят какво нещо е масонството, нито дори подозират какви са неговите цели.
Бог нареди ние, неговият избран “народ” да бъде разпилян по света. В тази разпръснатост всички виждат нашата слабост, но се оказа, че в нея е и всичката ни сила, която ни доведе до прага на световното владичество.
Още малко ни остава да доизградим постройката върху положените вече основи.
ПРОТОКОЛ №12
ЮДЕИТЕ ЩЕ УНИЩОЖАТ СВОБОДАТА.
Думата свобода, която може да се тълкува различно, ние определяме така: Свободата е право да се върши това, което позволява законът. Подобно тълкуване, когато държим властта в ръцете си, ще ни даде възможност да обсебим всичките права, защото законите ще разрешават и забраняват само това, което е в интереса на нашата програма.
ЦЕЛИЯТ ПЕЧАТ ЩЕ БЪДЕ ПОД НАЙ-СТРОГА ЮДЕЙСКА ЦЕНЗУРА.
Днес вече ние използваме всичките средства на печата за нашите задачи. Каква специална роля играе пресата? Тя служи за неограничено раздухване на страстите или на партийния егоизъм, което ни е нужно, за да разединяваме гоите. Тя е празна, несправедлива и лъжлива. По-голямата част от гоите съвсем не разбират нейното предназначение. Ние ще я оседлаем и ще вземем поводите в нашите здрави ръце. Същото ще сторим и с останалия печат, защото какъв смисъл има да се отървем от нападките на вестниците, ако станем прицелна точка на брошури и книги? Сега печатът – този инструмент за разгласяване – е скъп, поради необходимостта да се цензурира, но ние ще го обърнем в доходно перо за нашата държава. Ние ще обложим печата с особен гербов налог; ще установим и внасянето на залог при учредяването на печатни органи и при откриване на печатници; собствениците им ще бъдат задължени да ни гарантира, че нашето правителство не ще бъде изложено на нападките на печата. За всяка евентуална нападка ние ще глобяваме безпощадно. Тия мерки, особения гербов налог, залозите и глобите ще донесат на правителството грамадни приходи. Ако партийните вестници биха се осмелили, въпреки глобите, да пишат против нас, то щом повторят нападките, ние ще ги забраняваме. Никой безнаказано не ще се докосва до ореола на нашата правителствена непогрешимост. Предлогът да се прекрати един печатен орган ще бъде, че този орган без всякакво основание и повод е вълнувал умовете. Моля да забележите, че между тези, които ще ни нападат, ще има и създадени от нас органи, но те ще нападат изключително тези наши постановления, които ние сме определили да бъдат изменени. Без наш контрол, нито едно съобщение не ще проникне в обществото.
ВСИЧКИ АГЕНЦИИ ЩЕ ИЗВЕСТЯВАТ САМО ТОВА, КОЕТО ЮДЕИТЕ ИМ ЗАПОВЯДВАТ.
Това нещо ние и сега постигаме, благодарение на обстоятелството, че всички новини, от всички краища на света, се получават от няколко агенции, в които всичко е централизирано. При нашата власт тези агенции ще бъдат всецяло наши учреждения и ще разгласяват само онова, което ние им предпишем.
Ако досега ние съумяхме да завладеем до такава степен умовете на гоевските общества, че те гледат на световните събития през цветните стъкла на очилата, които ние им поставяме; ако сега нито в една гоевска държава не съществуват за нас заключалки, които да ни отнемат достъпа към тъй наречените от гоевската глупост “държавни тайни”, то какво ще бъде, когато ние, в лицето на нашия всемирен монарх, бъдем признати за господари на света?!
ЮДЕЙСКАТА КОНТРОЛА НА ПЕЧАТА СЪЗНАТЕЛНО ЩЕ УБИЕ ИДЕЯТА ЗА ПРОГРЕСА.
Да се върнем към печата. Всеки, който пожелае да бъде издател, или библиотекар, или печатар, ще бъде заставен да се снабди с диплом, който, в случай на провинение, веднага ще се отнема. При такива мерки, оръжието на мисълта ще стане възпитателно средство в ръцете на нашето правителство, което няма вече да допусне народните маси да се заблуждават и мечтаят за благодеянията на прогреса. Кой от нас не знае, че тези призрачни копнежи за прогрес водят към нелепи мечтания, от които са се родили анархистическите отношения на хората към властта и помежду им? Това е тъй, защото прогресът, или по-добре идеята за прогреса, е насочила хората да мислят за най-различни еманципации, без да установи крайните граници на мисълта и желанията... Всички така наречени либерали са анархисти, ако не на дело, то в мислите си. Всеки един от тях бяга след призрака на свободата, като заедно с това изпада в своеволие, т.е. в безконтролни протести, заради самия протест...
ПЕЧАТЪТ ЩЕ БЪДЕ ДРАКОНОВСКИ ОКОВАН И СТРОГО ЦЕНЗУРИРАН.
Ние ще обложим целия печат с гербови марки на лист и с налози, а книгите, които са по-малко от 30 листа, ще облагаме в двоен размер, като ги запишем в разреда на брошурите. По този начин от една страна ще намалим числото на списанията, които от себе си представляват най-лошата печатна отрова, а от друга страна – тая мярка ще принуди писателите да пишат дълги произведения, които струват скъпо и малко се четат. А това, което ние самите ще издаваме за умственото развитие в набелязаната от нас насока, ще бъде евтино и ще се чете на един дъх. Налогът ще обуздае празното литературно влечение, а наказанията ще поставят писателите в зависимост от нас. Ако се намерят някои желаещи да пишат против нас, то няма да се намерят охотници, които да напечатат произведенията им. Всеки издател или печатар, преди да приеме нещо за печатане, ще бъде задължен да отиде при властите и да иска разрешение. По такъв начин ние предварително ще знаем всички сплетни, които ни се готвят и ще ги разбиваме, понеже обясненията ни ще изпреварят въпросите, които се повдигат.
Литературата и журналистиката са двете най-важни възпитателни сили. Нашето правителство ще стане собственик на повечето вестници; чрез тях то ще неутрализира вредното влияние на частния печат и ще печели грамадно влияние над умовете. Ако ние допуснем десет гоевски списания, сами ще създадем тридесет наши. Публиката, разбира се, не бива и да подозира подобно нещо, затова нашите списания ще бъдат външно с най-противоположни насоки и мнения, за да възбуждат не само доверие, но и да привличат дори нашите нищо не подозиращи противници, които, попаднали по този начин в примките ни, ще бъдат обезвредени.
На първо място ще бъдат печатните ни органи от официален характер. Те ще са постоянния страж на нашите интереси и затова тяхното влияние трябва да бъде подавляващо. На втори план ще бъдат официозите, чиято роля ще бъде да привлича за нашата кауза равнодушните и спокойните читатели. На трето място ще поставим органите на създадената от нас опозиция, която в един или няколко от своите органи ще играе ролята на наш антипод. Истинските ни противници в душата си ще приемат тая привидна опозиция за нещо свое и ще ни открият картите си. Печатните ни органи ще бъдат с всевъзможни тенденции: аристократически, републикански, революционна, дори анархически – разбира се, доколкото позволява конституцията. Те, подобно на индийския идол Вишну, ще имат сто ръце, всяка от които ще държи пулса на всяко едно от обществените течения. Когато пулсът се повиши, тогава тези сто ръце ще поведат мненията в посока към нашата цел, и това ще стане лесно, защото развълнувалият се субект губи разсъдителността и лесно се поддава на внушения. Ония глупци, които ще мислят, че следват мнението на вестника от своя лагер, всъщност ще следват нашето мнение, или онова, което е нам желателно. Въобразявайки си, че следват органа на своята партия, те ще вървят след знамето, което ние издигаме пред тях.
За да насочваме в този смисъл нашите вестникарски кадри, ние ще трябва с особено внимание да организираме това дело. Под името “Централно отделение на печата”, ние ще учредим литературни събрания, в които нашите агенти незабелязано ще дават паролата и сигналите. Обсъждайки и противоречейки повърхностно на нашите начинания, без да засягат тяхната същност, вашите “опозиционни” органи ще водят празна престрелка с официалните вестници, за да дават повод да се изказваме по-подробно, отколкото бихме могли да направим това в първоначалните официални изявления. Разбира се, това ще става когато нам е изгодно.
Привидните нападки срещу нас ще уверят поданиците в пълната свобода на словото, а това ще служи на нашите агенти за повод да твърдят, че органите, които излизат срещу нас, само пустословят, понеже не могат да намерят съществените мотиви за опровержение на нашите разпореждания.
Такива, незабелязани за общественото мнение, но от голямо значение маневри, винаги успешно ще подведат общественото мнение и ще създадат доверие към нашето правителство. Благодарение на тях ние, според нуждата, ще възбуждаме, или ще успокояваме умовете по политически въпроси; ще ги убеждаваме, или ще ги въвеждаме в заблуждение, като печатаме ту истина, ту лъжа, ту данните, ту техните опровержения, в зависимост от това, дали те са приети добре или зле, но винаги, обаче, предварително много внимателно ще опитваме почвата, преди да стъпим на нея...
Ние сигурно ще побеждаваме нашите противници, понеже те не ще имат на разположение органите на печата, в които биха могли да се изказват напълно. Така за нас не ще е нужно да даваме опровержения.
Пробните камъни, хвърляни от нас от колоните на третата, “опозиционната” група на нашия печат, в случай на нужда, ние енергично ще опровергаваме в официозите.
ЮДЕЙСКИЯТ ЦЕНЗ ЗА ЖУРНАЛИСТ ИЗИСКВА МИНАЛИ СРАМНИ ДЕЛА.
Сега във френската журналистика съществува масонската солидарност, изразена в парола: “Всички органи на печата са свързани помежду си с професионална тайна.” Подобно на древните авгури, ни един техен член не издава тайните на своите сведения, ако не е постановено да ги оповести. Ни един журналист няма да се реши да предаде тази тайна, защото нито един от тях не допуснат в литературата, ако в цялото си минало не е имал някакво срамно дело... Тези дела по наше желание биха могли винаги да бъдат веднага разкрити. Докато тези срамни дела остават в тайна за малцина, ореолът на журналиста привлича мнението на болшинството и след него вървят с възторг.
ЮДЕИТЕ ЧРЕЗ ПРОВИНЦИЯТА ЩЕ СЕ НАЛАГАТ НАД СТОЛИЦИТЕ.
Нашето внимание ще се насочи особено върху провинцията. Там ние трябва да възбудим такива надежди и стремежи, които да ни дават основание винаги да се нахвърляме върху столицата, като на последната ги представяме за самостоятелни провинциални надежди и стремежи. Ясно е, че техният извор ще бъде все същият – нашият. За нас е нужно, докато още не сме завладели пълната власт, понякога столиците да се намират под натиска на провинциалното мнение на народа, т.е. на болшинството, подбуждано от нашите агенти. За нас е необходимо психологически да наложим на столиците да не обсъждат даден свършен факт, когато той е приет от провинциалното болшинство.
ЮДЕИТЕ НЯМА ДА ОПОВЕСТЯВАТ ПРЕСТЪПЛЕНИЯТА.
Когато се намираме в преходния период към нашето възцаряване, ние не трябва да допускаме печата да изобличава обществената безчестност. Трябва всички до помислят, че новият режим толкова е задоволил всички, че дори е изчезнала и престъпността... Случаите на проявена престъпност трябва да останат известни само на жертвите на престъпността и на случайните свидетели, но не и на други.
ПРОТОКОЛ №13
ЮДЕЙСКАТА ТАКТИКА
Нуждата от насъщния хляб принуждава гоите да мълчат и да бъдат наши покорни слуги. Гоите – агенти на нашия печат, ще обсъждат по наша заповед това, което е неудобно сами ние да изнасяме чрез официални документи. В същото време, всред развълнуваното обществено мнение, ние ще прокараме желаните от нас мерки и ще ги поднесем на публиката като свършени факти. Никой не ще посмее да иска повече от направеното, или отменяне на взетите мерки, тъй като всичко ще бъде представено като по-добро от миналото. А освен това печатът ще отвлича вниманието към нови въпроси – нали ние научихме хората да търсят все новото. С обсъждането на тези нови въпроси ще се заловят ония безмозъчни общественици, които никога няма да разберат, че нищо не разбират от онова, което се залавят да обсъждат. Въпросите на политиката не са достъпни никому, освен на ония, които са я създали и от много векове я ръководят.
ЮДЕИТЕ ЩЕ ВЛАДЕЯТ МИСЪЛТА НА ТЪЛПАТА.
От всичкото това вие схващате, че като спечелим мнението на тълпата, ние облекчаваме само хода на нашия механизъм; вие забелязвате също, че не с дела, а с думи, пуснати по един или друг въпрос ние търсим одобрението на тълпата. Ние постоянно ще разгласяваме, че във всичките си мероприятия се ръководим от надеждата, свързана с убеждението ни, че служим на общото благо.
ЮДЕИТЕ ОТКЛОНЯВАТ ВНИМАНИЕТО ОТ ВАЖНИТЕ ПОЛИТИЧЕСКИ ВЪПРОСИ.
За да отвлечем по-безпокойните хора от обсъждане на политически въпроси, ние ще изнасяме за обсъждане нови на глед политически въпроси – въпросите за индустрията. Нека гоите да беснеят на това поприще. Масите са съгласни да бездействат под предлог, че си почиват от политическите борби, на които ние ги приучихме, за да ги използваме в борбата си с гоевските правителства; те са склонни да насочат вниманието си към други обществени дейности, които ние ще им покажем и ще ги убедим, че са също от политическо естество.
ЮДЕИТЕ ЩЕ ОТКЛОНЯВАТ ОБЩЕСТВЕНОТО ВНИМАНИЕ ОТ СЕРИОЗНИТЕ ВЪПРОСИ.
За да не би сами гоите да си поставят някои цели, ние ще ги отвличаме с увеселения, игри, забави, сензации, с публични домове... Скоро чрез печата ще почнем да предлагаме конкурсни състезания в изкуството и спорта. Тези интереси окончателно ще отвлекат умовете от въпросите, по които би могло да се създаде стълкновение между нас и тях. Като отвикнат все повече и повече да се занимават с обществени работи и да мислят самостоятелно, хората ще заговорят в унисон с нас, защото ние еднички ще останем да им предлагаме нови насоки на мисълта...
Разбира се, това ще направим посредством такива лица, с които никой не ще помисли, че сме се предварително уговорили.
В ЮДЕЙСКОТО ЦАРСТВО ПРОГРЕСЪТ ЩЕ ИЗЧЕЗНЕ.
Либералните утописти ще завършат своята роля, когато нашето управление бъде признато, а дотогава те усърдно ще ни служат. До този момент ние няма да престанем да насочваме умовете към всякакви измислици на фантастични теории – нови и на глед прогресивни. Досега ние напълно успяхме да замаем празните глави на гоите с теорията за прогреса и няма между гоите ум, който би забелязал, че думата “прогрес” е само примка, която отвлича ума от истината и го насочва към разновидностите на материалните изображения. Истината е една единствена и в нея няма място за прогреса. Прогресът е лъжлива идея, която служи да затъмни истината, за да не я узнае никой, освен нас – Божите избраници, които сме нейни пазители.
Когато ние се възцарим, нашите оратори ще тълкуват великите проблеми, които вълнуваха човечеството и го доведоха в края на краищата до нашето благодатно управление. Кой ще се усъмни тогава, че всички проблеми са съставна част на нашия политически план, който никой не е подозирал през течение на много векове?
ПРОТОКОЛ №14
ЮДЕИТЕ ЩЕ НАЛОЖАТ НА СВЕТА СВОЯТА РЕЛИГИЯ.
Когато се възцарим, не ще е желателно да съществува друга религия, освен нашата, в единния Бог, с когото нашата съдба е свързана поради избранничеството ни и чрез когото ние сме свързани със съдбините на света. Затова ние сме длъжни да разрушим всички религии. Ако от това се народят съвременни атеисти, това положение ще бъде преходно и не ще попречи на нашата цел; те ще пропаднат и ще послужат за отрицателен пример на поколенията, които ще слушат нашата проповед за религията на Моисея, която със своята устойчива и обмислена система принуди всички народи да ни се поклонят и покорят. Ние ще подчертаем мистическата правда, върху която се основава цялата й възпитателна сила.
В НОВОТО ЦАРСТВО ЮДЕИТЕ ЩЕ ЧЕРНЯТ СТАРИТЕ УПРАВЛЕНИЯ И ЩЕ ВЪЗВЕЛИЧАВАТ ЮДЕЙСКАТА ВЛАСТ.
При всеки удобен случай ние ще публикуваме статии, в които ще сравняваме нашето добро управление с миналата власт. Благоденствието и спокойствието, които макар и изтръгнати с вековни вълнения, ще дадат хубавия облик на новото управление. Ние ще описваме грешките на гоевската администрация в най-черни багри; ще посеем към миналото такова отвращение, че народите ще предпочетат спокойствието в робство пред прословутите права на свободата, които толкова ги измъчваха. Тази “свобода” изтощи изворите на човешкото съществуване, защото народите бяха под гнета на тълпа пройдохи, незнаещи какво вършат... Безполезните смени на управленията, към които ние тласкаме гоите, за да подкопаваме техните държавни организации, дотолкова са омръзнали на народите, че те ще предпочетат да търпят от нас всичко, само и само да не рискуват отново да изпитат преживените вълнения и несгоди. Ние особено ще подчертаваме историческите грешки на гоевските управления, които толкова векове измъчваха човечеството с несъобразни мероприятия към всичко, което е засягало истинското благополучие. Увлечени, след всевъзможни фантастични проекти за социални блага, гоите не забелязваха, че тези проекти все повече влошават вместо да подобряват условията, върху които се създава добър човешки живот...
Цялата сила на нашите принципи и мероприятия ще изпъква, когато ги издигаме и тълкуваме като ярък контраст на прогнилия стар обществен строй.
Нашите философи ще обсъждат недостатъците на гоевските вярвания, но никой от гоите никога не ще е в състояние да обсъжда нашата вяра от гледна точка на истината, защото никой основно не ще я узнае освен синовете на Израила, които никога не ще посмеят да издадат нейните тайни.
В тъй наречените напредничави страни ние създадохме безумна, мръсна и отвратителна литература. След като вземем властта, ние само за кратко време ще продължим да насърчаваме съществуването на тази литература, за да се очертае по-релефно контрастът между нея и програмите, които ще се разнесат от висините, където стоят нашите мъдреци. Нашите умни мъже, възпитани за ръководители на гоите, ще съчиняват речи, проекти и статии, с които ще влияем на умовете, като ги насочваме към набелязаните от нас понятия и знания.
ПРОТОКОЛ №15
ЮДЕЙСКОТО ЦАРСТВО ЩЕ СЕ СЪЗДАДЕ ЧРЕЗ ЕДНОВРЕМЕННИ ПРЕВРАТИ ВЪВ ВСИЧКИ ДЪРЖАВИ.
Когато най-после окончателно се възцарим чрез едновременни държавни преврати, които ще се извършат, когато всички съществуващи правителства бъдат признати за негодни, а до тогава ще мине още доста време, може би и цял век – ние ще вземе мерки, за да не се правят срещу нас заговори. Затова най-напред безмилостно ще наказваме всички, които посрещнат нашето възцаряване с оръжие в ръка.
В ЮДЕЙСКОТО ЦАРСТВО МАСОНИТЕ ЩЕ БЪДАТ РАЗГОНЕНИ.
Участниците във всяко новообразувано, каквото ида е тайно общество, ще наказваме със смърт, като тези, които сега членуват в съществуващите, създадени по наше внушение, тайни организации, които ни служат и са ни служили, ще разтурим и изпратим в далечните от Европа континенти. Така ние ще постъпим с ония масони, които искат да знаят повече от онова, което ние сме им определили, а ония, които по някаква причина ще помилваме, ще се намират под постоянния страх от заточение. Ние ще издадем закон, според който всички, които са участвали в тайни общества, ще подлежат на изгонване от Европа, която ще бъде център на нашето управление.
ЮДЕИТЕ ЩЕ СЪЗДАДАТ РЕД, НО С БЕЗОГЛЕДНИ ПО ЖЕСТОКОСТ МЕРКИ.
Решенията на нашето правителство ще бъдат окончателни и безапелационни. В гоевските общества, в които посяхме дълбоко корените на разложението и на постоянното бунтарство, ние ще въдворим реда само с безпощадни мерки, които ще свидетелстват за твърда и експедитивна власт. Няма да гледаме жертвите, защото те падат за бъдещото благо. Да се постигне доброто, макар и по пътя на жертвоприношението, е дълг на всяко управление, което съзнава, че съществуването му се състои не само в привилегиите, но и в задълженията. Най-важното нещо за едно здраво и трайно управление е да закрепи ореола на своето могъщество, а този ореол се създава само чрез величествена непоколебимост на властта, която носи върху себе си мистична неприкосновеност – Божието избраничество. До последно време такова беше руското самодържавие – единствения в света наш сериозен враг, ако не считаме папството. Спомнете си как залятата в кръв Италия не докосна нито един косъм от главата на Силла, който проля тази кръв. Мощният Силла бе боготворен от народа, който, макар и изтерзан от него, го счете за неприкосновен поради мъжественото му възвръщане в Италия. Народът не се докосва до оногова, който го хипнотизира със своята храброст и сила на духа.
ЮДЕИТЕ СЪЗДАВАТ МАСОНСКИТЕ ЛОЖИ.
Засега, докато се възцарим, ние ще създаваме и размножаваме франкмасонските ложи във всички страни на света, като привличаме в тях всички, които биха могли да бъдат и които сега са проявени като забележителни деятели, защото тези ложи ще представляват главното справочно място за обществените прояви и инструмент за изпълнение на нашите решения.
МАСОНСКИТЕ ЛОЖИ СА ПОДЧИНЕНИ НА ТАЙНОТО ЮДЕЙСКО ЦЕНТРАЛНО УПРАВЛЕНИЕ.
Ние ще централизираме управлението на всичките масонски ложи под едно управление, което ще бъде известно само на нас, като за всички други ще остане напълно невидимо. Това управление ще се състои само от наши мъдреци. В ложите то ще има свой “таен” представител, който ще служи за прикритие на управлението, което чрез него ще издава паролата и ще диктува програмата. Тези ложи ще бъдат котилото на всички революционни и либерални начинания. Техния състав ще се подбира от всички слоеве на обществото. Най-тайните политически замисли ще ни бъдат известни и ще попадат под нашето ръководство в самия ден на тяхното възникване. В числото на членовете на тези ложи ще приберем почти всички агенти на международната и национална полиция, понеже полицейската служба е незаменима за нас с възможността си да се справя по своему с непокорните, да прикрива нашите деяния, да създава поводи за недоволства и пр.
КАЧЕСТВА И РОЛЯ НА МАСОНИТЕ.
Обикновено в тайните общества постъпват най-охотно аферистите, кариеристите и въобще хора, които преди всичко са лекомислени, с които не е трудно да се ръководи делото и навива механизма на проектираната от нас машина. Ако светът се развълнува от незадоволства, то това ще рече, че нам е било нужно да го разбунтуваме, за да разстроим твърде голямата му солидарност. Ако всред него възникне заговор, то начело на него няма да застане друг, освен някой от нашите най-верни слуги. Естествено е, че никой друг, а само ние можем да направляваме масонските действия, защото само ние знаем къде ги водим и ние знаем крайната цел на всяко действие. Гоите нищо не знаят. Те не могат да знаят дори най-близкия непосредствен резултат на каквото и да било, проведено от нас действие. Те и не подозират, че всичко, което днес вършат по своя инициатива, го вършат по наше внушение. Обикновено гоите вършат всичко от дребни увлечения, да удовлетворяват своето самолюбие.
Гоите отиват в ложите или от любопитство, или с надежда чрез ложите да се доберат до обществената трапеза. Някои отиват там, за да имат възможност да изказват пред публиката своите неосъществени, празни мечтания. Те жадуват само за успехи и за ръкопляскания – неща, на които ние сме твърде щедри. Ние им даваме тези успехи, за да ги направим самонадеяни, а със своята самонадеяност те незабелязано възприемат нашите внушения. Напълно уверени, че във всичко следват собствените си мисли, те и не допущат, че могат да се подадат на чуждо влияние.
ПСИХОЛОГИЯТА НА МАСОНА.
Вие не можете да си представите, как самоувереността може да доведе и най-умните гои до безсъзнателната наивност, при която твърде лесно, при най-малкия неуспех, дори с прекратяване само на аплодисментите, гоят-масон се обезкуражава и изпада в робска послушност, стига да му се обещае, че ще му се възобнови успеха. Колкото при прокарване плановете си, ние, юдеите пренебрегваме популярността, толкова гоите са готови за нея да пожертват своите планове, стига да печелят евтини успехи... Тази тяхна психология значително облекчава нашата задача да ги направляваме, както желаем. Те имат външност на тигри, но душите им са овнешки и в главите им духат противоположни ветрове.
ИНТЕГРАЛНИЯТ КОЛЕКТИВИЗЪМ Е ВНУШЕН ОТ ЮДЕИТЕ.
Ние залъгахме гоите масони с мечти за някакъв си символически цялостен колективизъм. Те не са в състояние да разберат, и никога не ще разберат, че това е само една въдица, че идеята за цялостния колективизъм е нарушение на най-главния закон на природата, която от сътворението на света е създавала неприличащи един на друг индивиди, т.е. установила е закона за индивидуалността...
И ако ние можахме да заслепим гоите до такова безумие, то не е ли очевидно, че умът им е съвсем неразвит в сравнение с нашия ум?! Ето кое, именно, най-много гарантира нашия успех.
ЮДЕИТЕ НЕ СЕ СПИРАТ ПРЕД НИКАКВИ ЖЕРТВИ, ЗА ДА ПОСТИГНАТ СВОЯТА ЦЕЛ.
Колко нашите древни мъдреци са били предвидливи, когато са казали, че за да се постигне една сериозна цел, човек не трябва да се спира пред средствата, нито да държи сметка за числото на жертвите!
...Ние не сме държали сметка за жертвите, дадени от скотското семе на гоите; не са малко и нашите жертви, но в замяна на тях ние дадохме на синовете на Израила такова привилегировано положение на земята, за каквото те не са могли дори да мечтаят. Със сравнително малко жертви от наша страна ние не само запазихме народността си от гибел, но печелим победата на световната арена.
ЮДЕИТЕ ПО МИСТЕРИОЗЕН НАЧИН УБИВАТ ВИНОВНИТЕ МАСОНИ.
Смъртта е неизбежния край за всекиго. По-добре този край да се приближи към ония, които пречат на нашето дело, отколкото към нас, които създаваме това дело. Ние наказваме масоните по такъв начин, че никой освен братята, дори самите жертви, не подозират откъде идва наказанието. Когато е нужно да умрат, те умират винаги като че ли от нормално заболяване и когато братята масони узнаят за това, не смеят да протестират. С такива мерки ние сме пресушили в средата на масонството всяка възможност за протест против нашите разпореждания. Ние проповядваме на гоите либерализъм, но своя народ и нашите агенти държим в абсолютно послушание.
ЮДЕИТЕ УБИХА ПРЕСТИЖА НА ЗАКОНИТЕ.
По наше влияние гоевските закони почти не се изпълняват. Ние внушихме свободното тълкуване на законите и с това подронихме техния престиж. По най-важните принципни въпроси и дела съдилищата решават така, както ние им предписваме. Те виждат нещата в оная светлина, в каквато ние ги осветляваме чрез гоевската администрация и чрез подставени лица, с които ние наглед нямаме нищо общо. Ние оставаме скрити зад мненията на вестниците и на другите издания. Дори сенаторите и висшата администрация сляпо приемат нашите съвети. Простият, животинският ум на гоите не е способен нито за анализ, нито за наблюдения, нито пък да предвиди към какво води известна постановка на даден въпрос.
ЮДЕИТЕ СЕ СЧИТАТ ЗА НАЙ-СПОСОБНИ.
При съществуващата разлика между нашите умствени способности и инстинктивния животински ум на гоите, ясно се вижда печата на нашето избраничество и човечност. Гоите гледат, но не виждат и не изобретяват, освен само материални неща. Това показва, че самата природа ни е предназначила да ръководим и управляваме света.
БЪДЕЩИТЕ ЮДЕЙСКИ ЗАКОНИ.
Когато дойде нашето открито управление и се почувства неговата благодатност, ние ще променим цялото законодателство. Нашите закони ще бъдат кратки, ясни, трайни, без всякакви тълкувания, така щото всеки да бъде в състояние да ги знае. Главната черта, която ще се прокара в тях, ще бъде пълното и безпрекословно послушание към началството. Тогава всички злоупотреби ще изчезнат, понеже всички до един ще бъдат отговорни пред най-висшата власт на върховния началник.
Всяка злоупотреба с властта, която лежи по-долу от тази на върховния владетел, ще се наказва така безпощадно, че у всички ще изчезне охотата да излязат вън от рамките на закона. Зорко ще следим за всяко действие на администрацията, от която зависи вървежа на държавната машина. Разпуснатостта на администрацията поражда разпуснатост навсякъде в живота. Нито един случай на злоупотреба и беззаконие не ще се остави без примерно наказание.
Укривателството и взаимните отстъпки по службата, тези големи злини между служащите по администрацията, окончателно ще изчезнат още след първите примери на сурово наказание. Ореолът на нашата власт изисква целесъобразни, жестоки наказания и на най-малкото користно престъпление, което уврежда големия престиж на властта.
Пострадалият ще изтърпи наказанието, макар и несъразмерно с вината, като войник, който е паднал на своя пост за защита на властта, принципа и закона. Това са устои на управлението, които не позволяват на управляващите обществената колесница да напускат пътя на обществения дълг за лични изгоди. Например: нашите съдии ще знаят, че ако пожелаят да похвалят глупавото милосърдие, те нарушават закона за правосъдието, който е създаден не да даде възможност на съдиите да показват високите си духовни качества, а за да наказват примерно престъпленията за назидание на хората. Нека съдиите проявяват хуманните си качества в частния живот, а не на общественото поприще, което представлява възпитателната основа на човешкия живот.
ПРЕДЕЛНА ВЪЗРАСТ ЗА СЪДИИТЕ И ЧЕСТОТО ИМ СМЕНЯВАНЕ.
Новият, назначен от нас съдебен персонал ще служи най-много до 55-годишна възраст, защото първо – старците по-упорито се придържат в предвзетите мнения, по-малко са способни да се подчиняват на нови разпореждания, и второ – защото с това ще ни се даде възможност по-лесно да разместваме персонала. Разместването на персонала е средство за давление над него. Който иска по-дълго да държи своето място, ще е принуден да ни се подчинява сляпо, за да заслужи това. Изобщо, ние ще си избираме съдии само из средата на ония, които добре знаят, че трябва само да прилагат законите и да наказват, а не да мечтаят, за своя либерализъм във вреда на държавно-възпитателния план – качество, което много често се среща у гоите.
Страхът от преместване подронва колективната солидарност у съслуживците и ги привързва към интересите на правителството, от което зависи тяхната съдба. На младото съдийско поколение усилено ще се внушава да не допуска злоупотреби, които биха могли да нарушат законно установените норми във взаимоотношенията на нашите поданици.
КАКВИ СА СЕГАШНИТЕ СЪДИИ И ЧИНОВНИЦИ.
Сега гоевските съдии правят компромиси при всички престъпления, защото нямат правилна представа за своето назначение. А и сегашните управници, при назначаването на съдиите, не се грижат да им внушат чувството на дълг и съзнание за работата, която се иска от тях. Както животните пускат малките си да търсят храна, така и гоите назначават своите партийни съмишленици на доходни служебни места, без да им разясняват за какво са създадени тези места. С това гоите със собствената си администрация рушат управлението си. Нека от горното да извлечем още един урок за нашето управление.
В ЮДЕЙСКОТО ЦАРСТВО ЛИБЕРАЛИЗМЪТ ЩЕ БЪДЕ УНИЩОЖЕН.
Ние ще изкореним либерализма от всички важни средищни постове на нашето управление, от които зависи възпитанието на служителите на нашия обществен строй. На тези постове ще се назначават само лица, които ние сме подготвили и възпитали за административна работа. Възможно е да ни се забележи, че уволнението на старите служащи ще струва скъпо на държавната хазна. Ще отговоря: преди всичко в замяна на службата, която уволнените губят, ще им се намери частна работа и после ще забележа, че тогава всичките пари ще са в наши ръце и няма защо правителството да се плаши от големи разходи.
В ЮДЕЙСКОТО ЦАРСТВО ЩЕ ЦАРУВА АБСОЛЮТИЗМЪТ.
Нашият абсолютизъм ще бъде прокаран в целия живот така, че всяка проява на нашата велика воля ще бъде уважавана и всичките ни постановления безпрекословно изпълнявани. По този начин ще се отстрани всякакво роптаене и недоволство, а ако случайно се проявят, ще бъдат наказвани примерно.
Ние ще премахнем касационното право, като го включим във властта на управляващия, защото не трябва да допуснем народът дори да помисли, че поставените от нас съдии могат да вземат несправедливи решения. Ако ли пък се случи нещо подобно, ние сами ще касираме решението и така ще накажем съдията, който не си е разбирал от работата, че да послужи за пример на всички други. Повтарям: ние ще знаем всяка стъпка на нашата администрация. Ще я напътстваме така, че народът да е доволен от нас. Народът с право иска от доброто управление добри чиновници.
БЪДЕЩОТО ЮДЕЙСКО УПРАВЛЕНИЕ.
Нашето управление ще излъчва патриархална бащинска грижа. Еврейският народ и поданиците ни гои ще виждат в лицето на нашия върховен управител баща, който се грижи за всичките им нужди и дела, който бди за взаимоотношенията между поданиците един към друг и между поданиците и управляващите. Тогава всички ще свикнат с мисълта, че мирният и спокоен живот е възможен само при това опекунство и това ръководство.
Те ще признаят самовластничеството на нашия върховен управител с голямо благоговение, близко до боготворене, особено когато се убедят, че назначените от нас началници не упражняват своя лична власт, а само сляпо изпълняват заповедите на върховния владетел. Те ще бъдат честити, че тъй хубаво сме наредили всичко в живота им, както това могат да направят само добрите родители, които възпитават децата си в чувството на дълг и послушание. Що се отнася до тайната на нашата политика, която дава тези благодатни резултати, народите, както и техните управници никога не ще са в състояние да я узнаят.
ПРАВОТО НА СИЛНИЯ Е ЕДИНСТВЕНО ПРАВО.
Както виждате, аз изграждам нашия деспотизъм върху правото и върху дълга. Правителството, което чувствува своя дълг, като баща към своите поданици, има за това най-важната длъжност да принуди всички да изпълняват дълга си. То има право да се ползува от силата, защото се стреми да приучи човечеството към определения му от природата обществен строй – подчинение на една власт. Всичко в света се намира в зависимост и се подчинява или на хората, или на обстоятелствата, или на своята натура, но във всички случаи – на най-силния. За доброто на света този най-силен фактор сме ние. Ние сме длъжни без колебание да жертваме всички отделни личности, които нарушават установения строй, понеже великата възпитателна задача лежи в примерното наказание на злото.
ЮДЕЙСКИЯТ МОНАРХ ЩЕ БЪДЕ СВЕТОВЕН ПАТРИАРХ.
Когато царят израилев сложи на свещената си глава короната, която Европа ще му поднесе, той ще стане патриарх на света. Необходимите жертви, които той целесъобразно ще принесе за благото на народите, никога няма да достигнат числото на ония жертви, които гоевските правителства в течението на вековете са принасяли от манията си за величие. Нашият цар ще бъде в постоянно общение с народа. Той ще му говори от трибуната слова, които още същия час мълвата ще разнася по целия свят.
ПРОТОКОЛ №16
БЪДЕЩОТО УНИВЕРСИТЕТСКО ОБРАЗОВАНИЕ
За да унищожим всички колективни сили освен нашите, трябва да обезвредим основата на колективитета – университетите, на които ще дадем нова насока. Университетските управници и професорите ще се подготвят по подробни тайни програми, от които безнаказано не ще могат да отстъпват нито буква. Те ще се подбират особено внимателно и ще се намират в пълна зависимост от правителството. Ще премахнем от университетските програми държавното право и всичко, което се отнася до политическите въпроси. Тези предмети ще се преподават на много малко, избирани с големи способности лица, и то из числото на посветените. Университетите не бива да пускат в живота недозрели хора, както досега, които съчиняват планове за конституции и се занимават с политически въпроси, от които и бащите им никога нищо не са разбирали.
Когато много хора безразборно се занимават с политически въпроси, явяват се утописти и лоши поданици. Сами можете да забележите това, ако се вгледате в общото възпитание на гоите. Ние внесохме в тяхното възпитание всичките ония начала, които извънредно много разнебитиха обществения им строй. Когато ние вземем властта, ще отстраним от възпитанието всичко, което смущава душата и ума. Младежта ще обърнем в послушни деца, на които ще вдъхнем обич към управляващите, за да гледат на тях като опора и надежда на мира и спокойствието.
НОВАТА ЮДЕЙСКА НАУКА
Класицизмът и всичко от древната история, в която се срещат повече лоши, отколкото добри примери, ние ще заменим с нова програма на бъдещето. Ще заличим от паметта на хората всички нежелателни за нас факти от миналите векове, като оставим само ония, които рисуват грешките на гоевските правителства. На първо място в учебната програма на всяка наука ще бъде поставено учението за практическия живот и задължителния обществен строй, отношенията на хората един към друг, порицание на лошите и егоистични примери, които сеят заразата на злото и други подобни въпроси от възпитателен характер. Върху тази възпитателна основа ще се създадат науки за всяко знание по отделно. Тази постановка на въпроса е от особена важност.
ЮДЕИТЕ ЩЕ РАЗГРАНИЧАТ НАЙ-СТРОГО СТЕПЕНИТЕ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ИЕРАРХИЯ.
Хората от всяка обществена категория трябва да бъдат възпитани при строго разграничение на тяхното назначение и труд. Случайните гении всякога са успявали и ще съумяват да се вмъкнат в други категории. Но ще бъде голямо безумие, поради такава рядка случайност, да се създава възможност на бездарници да прескачат в чужди редове и да изтласкват от там ония, които по рождение и по подготовка са предназначени за там. Вие сами знаете до какво положение дойдоха гоите, които допуснаха тази въпиюща безсмислица.
ЮДЕИТЕ ЩЕ ИЗДИГНАТ АВТОРИТЕТА НА СВОИТЕ УПРАВНИЦИ.
Ние ще премахнем всякакво свободно обучение. Учащите се ще имат право заедно с родителите си да се събират в учебните заведения като в клуб. По време на тези събрания в празнични дни, преподавателите ще четат свободни лекции за човешките отношения, за значението на личния пример, за наказателните мерки, които се вземат за нарушение на правомерните отношения и най-после за философията на ония нови теории, които още не са известни на света. Ние ще издигнем тези теории в догми на вярата, като преходен етап към нашата вяра.
След като до тук изложих нашата програма за действията ни в настоящето и в бъдещето, сега ще ви съобщя основата, върху която тя е изградена.
СЕГАШНОТО НАГЛЕДНО ОБУЧЕНИЕ ЩЕ ПРЕВЪРНЕ ХОРАТА В ПОСЛУШНИ ЖИВОТНИ.
Хората живеят и се ръководят от идеи, които се закърмяват от възпитанието, което действува успешно във всички възрасти, разбира се, чрез различни методи. Това е потвърдено от многовековен опит.
Като знаем това, ние най-внимателно ще следим за всеки проблясък на независима мисъл у гоите, за да я насочваме – което вече от скоро вършим – към обекти и идеи, които са нам полезни. От друга страна, внушената от нас на гоите система, която обуздава свободната мисъл е вече в действие. Това е така наречената система за нагледно обучение. Тази система има за цел да превърне гоите в немислещи и послушни животни, които без нагледност не ще пожелаят нищо да предприемат. Един от най-добрите ни агенти във Франция е г-н Буржуа, който е провъзгласил вече новата програма за нагледното обучение.
ПРОТОКОЛ №17
БЪДЕЩЕТО ЮДЕЙСКО ПРАВОРАЗДАВАНЕ
Адвокатурата създава студени, жестоки, упорити и безпринципни хора, които във всички случаи застават на безличната чисто законна почва. Те са привикнали при съдебните процеси да употребяват силите си само в полза на защитата, която са поели, без да се интересуват от социалните последици. Нормално, те приемат защитата на всички престъпления и, стремейки се на всяка цена да оправдаят своите клиенти, се залавят за най-малките възможности и с това деморализират съда. Ето защо ние ще поставим тази професия в тесни рамки и ще я включим в кръга на изпълнителното чиновничество. Както адвокатите, така и съдиите ще бъдат лишени от правото да влизат във връзка с тъжителите. И едните, и другите ще изучават делата само в заседанията на съда и по документите. Защитата на клиентите ще става, след като последните бъдат разпитани от съда, т.е. по изяснените вече факти. Адвокатите ще получават възнаграждението си без да се гледа каква е била защитата. С други думи, те ще бъдат прости докладчици по делата, но в полза на правосъдието, в противовес на прокурора, който ще бъде докладчик в полза на обвинението. Това ще съкрати съдебния процес. По този начин ще се установи една честна и безкористна защита, водена не за частен интерес, а по убеждение. Между другото, с това ще се премахне подкупа, който сега се практикува и с който се дава възможност да спечели делото оня, който плати най-много.
ЮДЕИТЕ ПОДРИВАТ ХРИСТИЯНСТВОТО.
Ние вече се погрижихме да дискредитираме гоевското духовенство, а с това и да разстроим делото му, което би могло да ни пречи твърде много. Влиянието на духовенството върху народа се понизява всеки ден. Свободата на съвестта сега е провъзгласена навред, и следователно само няколко години ни отделят от момента, в който християнската религия ще рухне. С другите религии ние ще се справим още по-лесно, но да се говори за това е още рано. Ние ще поставим християнството и духовенството му в такива тесни рамки, че тяхното влияние ще тръгне по обратния път на предишното си движение.
Когато настане времето да се унищожи окончателно папският двор, показалецът на една невидима ръка ще посочи на народите пътя към него. Тогава народите ще се хвърлят върху му, но ние ще се явим като папски защитници, за да не допуснем да се отиде до голямо кръвопролитие. Тази диверсия ще ни даде възможност да се промъкнем в недрата на папския двор и няма вече да излезем от там, докато не подчиним всичките му сили.
юдейският владетел ще бъде истинският вселенски папа. Той ще бъде патриарха на интернационалната църква.
Но докато превъзпитаме младежта в новите преходни вероизповедания, а след това и в нашата вяра, ние няма открито да засягаме съществуващите църкви. Ще се борим с тях чрез критика, която да предизвика разкол.
Въобще, ръководеният от нас съвременен печат ще изобличава държавните работи, религиите и бездарността на гоите по начин, който без да почива на някакви принципни положения, само ще ги унизява всячески, за да ни даде възможност да ги унизим така, както умее само нашето гениално племе.
БЪДЕЩАТА ЮДЕЙСКА ПОЛИЦИЯ
Нашето царство ще бъде апология на Бога, в когото то намира своето олицетворение. Нашите сто ръце ще държат пружините на социалната машина. Ние ще виждаме всичко, без да имаме нужда от помощта на официалната полиция, която в сегашната си форма, изработена от нас за гоите, пречи на правителствата да виждат. Според нашата програма, една трета от поданиците, водени от чувство на дълг, от съзнание за необходимост, като доброволни разузнавачи, ще следят за останалите поданици. Тогава не ще се счита за нещо срамно, ако човек бъде шпионин и доносник. Напротив, това ще бъде нещо похвално. Неоснователните доноси, обаче, ще бъдат жестоко наказвани, за да не се злоупотребява с изпълнението на полицейския дълг.
Нашите агенти ще бъдат хора както от висшето общество, така и от нисшето. Между тях ще има хора от всички среди: веселяци, административни чиновници, издатели, печатари, търговци, работници, файтонджии, лакеи и т.н. На тази безвластна полиция ще поставим задача само да докладва и да свидетелства. Проверката на нейните показания и арестите ще зависят от отговорните контрольори по полицейските дела. Самите арести ще се извършват от полицейските корпуси и градската полиция. Всеки, който чуе или види нещо из областта на политиката и не съобщи за това където трябва, също така ще бъде подведен под отговорност за укривателство.
Също както нашите братя сега, под страх от отговорност, са задължени да донасят на кагала за всичко, каквото забележат против юдейската община, така и при нашето всемирно царство всички наши поданици ще бъдат задължени в това отношение да изпълняват дълга си към държавата.
Една подобна организация ще бъде в състояние да изкорени злоупотребите с властта и силата, да унищожи подкупа и всички пороци, които ние, с нашите съвети и теории за свръхчовешки права, утвърдихме като навици у гоите... Та и как иначе би било възможно да създадем повече поводи за безредици всред гоевската администрация, ако не по този начин?!... В числото на гоевските навици има един особено важен – това са проявите на агентите на реда, които сме поставили в такова положение, че да имат възможност да развиват лошите си наклонности: своенравие, своеволие и на първо място подкупничество.
ПРОТОКОЛ №18
ОХРАНАТА НА ЮДЕЙСКАТА ВЛАСТ И НА ВЛАДЕТЕЛЯ
Когато стане нужда да усилим суровите охранителни мерки, които са най-страшната отрова за престижа на властта, ние, със съдействието на добри оратори, ще устроим привидни безпорядъци или прояви на недоволство. Тези оратори ще се подкрепят от нашите съмишленици. Това ще ни даде повод да извършим обиски и да наложим надзор с нашите агенти, които имаме в гоевската полиция...
Понеже по-голямата част от заговорниците действуват от любов към изкуството, само за да се приказва за тях, то докато не преминат към действие, ние няма да ги тревожим; ще вмъкнем само в тяхната среда лица да ги следят. Трябва да се помни, че престижа на властта намалява, когато често открива против себе си заговори, тъй като това е косвено самопризнание, че е безсилна, или което е още по-лошо, че не е права.
Известно ви е, че ние убихме престижа на владетелите чрез честите покушения върху живота им. Това правихме и правим чрез нашите агенти, слепи овци, от нашето стадо, които можем лесно, с няколко само либерални фрази, да подтикнем към политическите престъпления. Ние принудихме управниците да признаят своето безсилие, щом открито обявиха мерките, които трябва да се вземат за охрана на властта. С това ние ги подведохме сами да погубят престижа на своята власт.
Нашият управител ще се охранява от невидима сила. Ние няма да допуснем дори мисълта, че срещу него може да съществува недоволство, с което той не би могъл да се справи, та да става нужда да се пази. Ако ние допуснем тази мисъл, както това вършеха и вършат гоите, то с това бихме подписали присъдата, ако не на него самия, то в недалечно бъдеще на неговата династия.
Нашият управител строго ще спазва закона и ще използва властта си само за доброто на народа, съвсем не за свои или династически изгоди. Безспорно, ако това се изпълнява, неговата власт ще се уважава и охранява от самите поданици. Те ще я боготворят, защото ще мислят, че с нея е свързано благополучието на всеки гражданин и на държавата, и че от нея зависи реда в обществения строй...
Да се охранява владетелят открито, значи да се признае, че организацията на неговата сила е слаба. Нашият цар винаги ще бъде заобиколен с тълпа, уж любопитни мъже и жени, всъщност наши агенти, които ще изглежда, че съвсем случайно заемат първите редове около него. Другите ще бъдат държани по-далеч под предлог да се запази редът. Това ще послужи за пример на сдържаност за останалите. Ако в народа се забележи просител, който се провира в редовете, за да подаде прошение, то от първите редове трябва да се вземе това прошение и пред очите на просителя и на всички да се даде на владетеля. Така всички ще знаят, че просбите стигат до местоназначението си и че следователно има контрол и от страна на самия владетел. За да се запази ореолът на властта, необходимо е народът да може да каже: “Ако царят само знаеше това...“ или “Царят ще узнае това...”
Когато се учреди официална охрана, изчезва мистичния престиж на властта. Всеки, който много или малко е смел, се счита за фактор и води борба с властта. Размирникът съзнава своята сила и при удобен случай дебне момент да я прояви. Не ще съмнение, че на гоите ние проповядвахме съвсем друго и сега можем да видим докъде ги е довела откритата охрана на владетеля.
ПРЕСТЪПНИЦИТЕ ЩЕ БЪДАТ АРЕСТУВАНИ ПРИ ПОДОЗРЕНИЕ.
Престъпниците у нас ще бъдат арестувани още при първото много или малко основателно подозрение. Не бива от страх, че ще стане грешка, да се дава възможност да избяга някой, който е заподозрян в политически простъпки или престъпление. За такъв страх ще наказваме безпощадно. Ако при простите престъпления все още би могло да се вземат под внимание подбудителните причини, то за политическите престъпления подобно нещо няма оправдание, защото, освен правителството, никой нищо не ще разбира от политика... А даже и не всички правителства ще разбират истинската политика.
ПРОТОКОЛ №19
ВЪВ ВСЕМИРНОТО ЦАРСТВО САМО ЮДЕИТЕ ЩЕ СЕ ЗАНИМАВАТ С ПОЛИТИКА.
Ние не ще допуснем самостоятелно никой да се занимава с политика, но ще поощряваме докладите, молбите и проектите, които се предлагат на вниманието на правителството с цел за подобрение на народния бит. Това ще ни даде възможност да откриваме недостатъците и фантазиите на нашите поданици, на които или ще удовлетворяваме исканията, или ще отговаряме с разумни опровержения, които ще доказват късогледството на ония, които разсъждават неправилно.
Шумно изразеното недоволство срещу нашата добра власт не ще е нищо друго, освен лаене на псе срещу слон. За едно правителство, което е добре организирано не толкова от полицейска, колкото от обществена страна, лаенето е безрезултатно. Палето лае срещу слона, без да съзнава неговата сила и значение: достатъчно е само с добър пример да изтъкнем силата и значението на едната и на другата страна и псето, щом съгледа слона, ще престане да лае и ще почне да върти опашка.
ЮДЕИТЕ ПРИРАВНЯВАТ ПОЛИТИЧЕСКИТЕ ПРЕСТЪПЛЕНИЯ С ВУЛГАРНИТЕ.
За да лишим политическото престъпление от престижа на доблест, ние ще го поставим на подсъдимата скамейка наред с кражбата, убийството и с всички други отвратителни престъпления. Тогава общественото мнение ще смеси в представата си престъплението от този разред с позора на вулгарните престъпления и ще го заклейми с презрение.
Ние се постарахме, и надявам се, че сполучихме да внушим на гоите да не възприемат този способ за борба с размириците. За тази цел чрез речи и чрез печата, както и в умелото ни внушение при съставянето на учебниците по история, ние направихме реклама на мъченичеството за идеята на общото благо. Тази реклама увеличи контингента на либералистите и постави хиляди гои в редовете на нашия инвентар.
ПРОТОКОЛ №20
ЮДЕЙСКАТА ФИНАНСОВА ПРОГРАМА
Днес ще разгледам финансовата програма, която бях отложил за в края на доклада си. Това е най-трудният, заключителният пункт в нашите планове. Ако си спомняте, аз по-рано със загатвания ви говорих, че успехът на нашите действия се разрешава от цифрите на парите.
Когато вземем властта, неотговорното ни правителство от чувство за самосъхранение ще избягва чувствително да обременява народните маси с налози; то няма да забравя, че трябва да играе ролята на баща и покровител. Понеже държавната организация струва скъпо, а нужните средства трябва да се намерят, то ще трябва да пипа особено грижливо, когато разрешава въпроса за равновесието в тази материя.
ПРОГРЕСИВЕН НАЛОГ ВЪРХУ БОГАТСТВАТА
Нашето управление, в което монархът ще има узаконената функция, че е собственик на всичко, което се намира в държавата – нещо, което лесно може да се проведе и на дело – ще може по законен ред да изземе всички суми, необходими за правилното парично обръщение в държавата. Ето защо, покритието на държавния фиск, чрез прогресивния данък върху имотите, ще даде най-сигурни резултати. Данъците ще се изчисляват върху определен процент на имота и изплащат без притеснения и разорение на гражданите. Богатите ще трябва да съзнаят, че е в техен интерес за представят част от своите излишъци в полза на държавата, която им гарантира владението на останалите имущества и правото на честна печалба. Казвам “честна печалба”, понеже учреденият със закон контрол над богатствата ще отстрани грабежите.
Тази социална реформа трябва да дойде от горе, защото времето й настъпва. Тя е необходима, за да има мир. Да се събират данъци от сиромаха, ще рече да се сее семето на революцията; то е в ущърб на държавата, която не бива заради дребното да губи голямото. Независимо от това, щом капиталистите се обложат както трябва, ще се прекрати и натрупването на богатства в частни ръце. Сега ние натрупахме капиталите в частни ръце, с цел да ги противопоставим на правителствената сила на гоите – на държавните им финанси.
ДАНЪЦИ
Данък, който се увеличава прогресивно на големината на капитала, ще даде много по-голям приход, отколкото сегашният, почти еднакъв процент, поголовен данък. Последният за нас сега е потребен, само за да предизвикваме всред гоите вълнения и недоволства.
Силата, на която нашият монарх ще се опира, се състои в равновесието между богатствата на гражданите и задълженията им към държавата, което е и гаранция за мира. Това равновесие и този мир ще се постигнат, когато капиталистите отстъпят част от своите доходи. С това те ще осигурят правилния ход на държавната машина. Държавните разходи трябва да се посрещат от ония, които могат безболезнено да ги понесат и от които има какво да се вземе.
С една такава мярка ще се премахне ненавистта към богатия, в когото бедния вижда финансовия крепител на държавата, пазителя на мира и на благоденствието. За бедния ще бъде ясно, че богатият е който дава нужните средства, за да има ред в страната. А за да не бъдат интелигентните богати платци много огорчени от новите данъци, ще им се дават подробни отчети за назначението, което ще имат тези данъци. Разбира се, такива отчети няма да се дават и за сумите, които отиват за нуждите на трона и на административните учреждения.
Монархът не ще има собствено имущество, щом всичко, което се намира в държавата, представлява неговото притежание. Иначе би се получило противоречие. Фактът, че монархът има собствени средства, дава основание да се отрича правото му на собственост върху всеобщото владение.
Наследниците на монарха ще се издържат на държавни средства. Всички други негови сродници трябва или да се поставят в редовете на държавните служители, или сами да се трудят да получат право на собственост. Привилегията на царската кръв не може да служи за разхищение на държавната хазна.
При всички парични сделки: купуване, продаване, получаване пари или наследство, ще се плаща прогресивен гербов налог.
Ако някой укрие, че е продал правото си на собственост, все едно – парична или друга, и това се узнае, на виновника ще се наложи да плати процент от скритата стойност и глоба в размер, съобразен с продължителността на времето, през което е укривал извършената сделка.
Разписките за всички парични сделки и покупки трябва в срок на една неделя да се представят в местното данъчно управление, с означение на името, фамилията и постоянното местожителство на бившия и новия собственик на имуществото. Това прехвърляне, което трябва да бъда поименно, ще се обложи със сума, която да бъде по-голяма от обикновените разходи, които са свързани с покупката и продажбата и което ще се плаща само в гербов налог при определен процент. Направете сметка колко пъти тези налози ще надминат приходите на гоевските държави.
ДЪРЖАВНА КАСА
Фондовата каса на държавата трябва да съдържа определено количество запасни суми. Всичко, каквото се събере повече от това количество, трябва да се пусне в обръщение. С тези пуснати суми ще се организират обществените предприятия. Понеже инициативата за тези предприятия ще излиза от държавата, то тя здраво ще привърже работническата класа към владетелите. Една част от тези суми ще се дава като награда за изобретателност и производство.
НАЗНАЧЕНИЕ НА ПАРИТЕ
По никакъв начин в държавната каса не бива да се държат, макар и една седмица, по-големи суми отколкото след строг разчет са определени. Парите съществуват, за да бъдат винаги в обръщение. Всеки техен застой се отразява гибелно върху хода на държавния механизъм, на който те служат като смазочно средство; застоят им може да спре правилния ход на този механизъм.
ПРОЦЕНТНИТЕ ЦЕННИ КНИЖА ПРЕДИЗВИКВАТ ЗАСТОЙ.
Заменяването на част от монетния знак с процентни книжа предизвиква точно такъв застой. Последствията от подобни мерки сега вече достатъчно се забелязват.
ТОЧНИ И ЯСНИ МЕСЕЧНИ ДЪРЖАВНИ ФИНАНСОВИ ОТЧЕТИ
Ние ще уредим така добре отчетността, че всек
Akhkharu