До колкото знам съществуват 2 основни истории за произхода на Таро, но и двете са недоказани:
В първата се твърди, че египетският бог Тот, който бил писар на останалите богове, подарил 22 картини на хората, които илюстрилали великата мъдрост на древния храм на култа на мистерията в Египет. Тези картини били окачени на колони в един храм под земята намиращ се точно под свинкса до Хеопсовата пирамида (Куфу). Този който бил посвещаван в мистериите, бил превеждан между колоните и инициаторът му обяснявал значенията на картините. Оттук посвещаваният минавал през подземен коридор, който отивал до Великата пирамида, където посвещаваният получавал пълна инициация. Та в тази история се казва, че в по късен период от египетската история циганите успяват да изнесат тези картини от Египет под някаква форма и от там Таро се разпространява по света. Тук трябва да се обърне внимание, че думата "циганин" произлиза от думата "египтянин" .Също и, че не съществува никакво доказателство, че някога се е осъществявала такъв вид инициация.
Втората история е, че група от учени, които знаели, че прочутата библиотека в Александрия ще бъде унищожена, се събрали в град Фез, Мароко, за да измислят какво да правят. В някои от вариантите се казва, че учените се събрали след изравняването но библиотиката със земята, ако мога така да си изразя. Та мъдреците решили решили да създадат една голяма книга и в нея да включат цялата мъдрост на света събрана до тогава, която иначе щяла да бъде изгубена при унищожаването на библиотеката. Но те знаели, че и тази книга може да бъде сполетяна от същата съдба като Александрийската библиотека, затова решили да я запазят в тайна под формата на игра на карти, разбирайки много добре, че стремежът на човечеството към мъдроста може и да изчезне, но жаждата му за печалба и нисщата му природа ще бъдат живи во веки. В друга форма на тази история се казва, че тези учени пристигнали от всички краища на света и всеки от тях говорел на различен език . Учени-художници създали символен език с чиято помощ да комуникират по между си . Таро е наследник на това артистично дело.
Има и други версии според които Таро произхожда от системите за игра или гадаене в Индия или Китай. Тези игри е известно, че бегло са наподобявали комплект с карти. Възможно е някй човек търговец примерно от Средния Изток, който е посещавал Индия или Китай, да е взел една от тези системи и да е донесъл в Средния Изток. От там по време на някой от кръстоносните походи някой рицар е донесъл една от тези колоди и я е подарил на своя владетел. По-нататък този владетел, я е показал за да се похвали на друг благородник, или владетел и вторият решава да си набави нейно копие. Или пък направо художникът на единия владетел е показва на художника на другия и вторият или направо я е прекопирал или е нарисувал нейна версия по памет. Разпространявало се от крал на крал, Таро се променяло. По онова време е имало гилдии на художницита които подобно на някои други тайни братства, може да са разполагали с някакво мистично знание. Както и днес така и тогава художниците са се интересували от връзката между божественото и човека. Един от тези художници е добавил известен мистицизъм към таро, а друг е добавил още. Това продължило докато се е получило Тарото което имаме днес. Лично аз съм привърженик на тази история, но пак да спомена, че няма доказана версия за произхода на Таро. Първото доказано историческо сведение за Таро е през 1332г. от Алфонс XI крал на Леон и Кастилия. той забранява Таро наред с други игри на карти.А през 1392 г. Шарл VI крал на Франция, купува три колоди на Големите Аркани от човек на име Григоньор. Повечето колоди по онова време са се основавли на тази колода, от нея идва именно и колоодата на Григоньор. Но Таро започва да се използва едва от XIX изключително за гадаене. До тогава се е използвало за игра, за нравоучение и обучение на деца (особено на онези които не са можели да пишат).
Малко се отплеснах от темата, но се надявам да съм бил полезен

.