Розенкройцери

Статии на окултна или магическа тематика. Ако не сте автор на статията, добре е да се посочи източника на информацията.

Модератор: venus

Назад към Окултни Статии

Мнениеот Wizard » 22 Май 2006, 18:36

Розенкройцери



Масонството тръгва от Християн Розенкройц Паскал, Леонардо и Фарадей са били членове на ордена




Знайно или незнайно розенкройцерството, без да е религия, работи като религиозна мотивация в душите на хората. Но като повечето мистични учения стои в някаква мъглявина - произходът му е неуточнен, не е дефиниран еднозначно неговият основател.

Според едни източници розенкройцерството има своите корени още в Древен Египет. Счита се, че названието “розенкройцери” се е давало на окултистите, на адептите от по-висока йерархия, и то хиляди години преди да се появи християнската църква. През X - XI век започват да се формират окултни ядра на розенкройцери и в Европа, в Германия. Но за начало на т. нар. братство или орден на Розата и Кръста повечето изследователи приемат ХIV век. Тогава някой си Николо Барно предприема пътуване из Германия и Франция с мисията да обедини мъчениците на “философския камък”, на алхимията, в нова херметическа общност. Това негово начинание слага началото, но такова братство все още няма. За действителния основател на нова херметическа общност, наречена “Орден на розенкройцерите” или “Орден на Розата и Кръста” се приема Христиан Розенкройц.

За Розенкройц историята не е запазила почти никакви информации. Това, което има като бледа сянка на биографичния му портрет, не е достатъчно - повече минава в областта на легендите. Но в легендите понякога се крие повече истина, отколкото в историческите факти.

От някои данни извличаме, че Христиан Розенкройц е роден през 1378 година и е починал през 1484 година в Германия. Според легендата гробът му е открит в подземните коридори на братството и там е намерен и един сборник, написан със златни букви, съдържащ тайни и откровения. В него имало и предсказание за бъдещия край на света. Възможно ли е един посветен да бъде толкова илюзорен: да няма знание, че в петата коренна раса, в нейната западноевропейска култура - петата подкоренна раса, в която човечеството е, това не може да стане; възможно ли е да не познава света в неговата цялостна идея за еволюцията - планетното развитие през седем коренни раси, всяка със свои седем поделения и култури?! Трагично е, когато някои без знание за духовните пътища на човечеството на нашата планета се обвързват с подобни предсказания. Ако известни катаклизми свидетелстват за някакво битие и обосновават определени пророчества, това не дава основание да се казват по-смели неща от обикновените предсказания. Какво казва Христос на фарисеите и садукеите, когато искат личба от небето: О, народе неверни, докога ще искаш знамения и чудеса!

Така че да се приписва намереното пророчество на Христиан Розенкройц, за когото някои от езотеричните школи твърдят, че той е прероденият след това граф Де Сен Жермен - този, който взема участие в импулсирането на Великата френска революция, е недопустимо. Един велик посветен като Розенкройц, създал братство на адепти, не се мами така евтино с подобни предречия!

Според други исторически данни Христиан Розенкройц е живял и починал през XIII век. През този век папата подема нов кръстоносен поход, насочен предимно срещу българската ерес в Европа - богомилството, в лицето на така наречените там албигойци и катари. Вследствие на това замъкът на семейство Гермелсхаузен в Тюрингия (едно от последните богомилски убежища) е опожарен, а семейството - избито. От кървавата сеч е спасено само петгодишното дете на господарите на замъка (разбира се, ръката на съдбата го запазва), а това е именно Христиан, наречен по-късно и Розенкройц. Според легендата Христиан има по-късно своите скитничества на Изток, където е посветен в тайнствата на светилищата (както са посвещавани рицарите кръстоносци, малтийските посветени, масоните, въобще мистиците от различните епохи). За първи съратници на Розенкройц се посочват трима бедни монаси, към които впоследствие се присъединяват и още четирима. Така това братство, обединено от идеята за световна промяна, разпространява идеалите на розенкройцерството.

Има едно странно и доста спорно твърдение, че след пребиваването си на Изток Христиан Розeнкройц посещава с трима свои съратници България и в древния окултен център Търново поставя основите на своето учение*. Наистина е вярно, че големи личности са идвали в България, но защото тук има огнища за посвещения и са вършени посвещения!

*Вж. М. Хаиндл, Космогонията на розенкройцерите, Варна, 1992, част I, с. 9.

Според друга легенда през 1610 година в Париж се събират седем неизвестни лица, които, тревожни за съдбата на човечеството, донасят седем книги с тайни знания, даващи власт над живата и мъртвата природа, над човешките души. Това оставят на човечеството тези седем безименници, желаейки освобождението му. Но те е трябвало да направят и отговорен избор - да намерят свой заместник, достоен за великото посвещение! Тези седем неизвестници се приемат за отците-основатели на розенкройцерството, дошли да върнат на човечеството тайното знание, похитено в хилядолетията. Макар че отчасти то било разкривано от алхимията, в края на краищата тя привършва своята дейност, без да изгради онази будност, заради която голяма част от посветените поемат голгота. Фактически Орденът на розенкройцерите се явява в една пълнота на живеене, след като алхимиците вече привършват битието си като тайно общество.

Според някои съвременни изследователи Христиан Розенкройц не е основателят на ордена, а названието “розенкройцерство” е само символично - едно нарицателно име в смисъл на християнски орден на Кръста и Розата. Положителността на това твърдение може да бъде оспорена, защото все пак нарицателното идва, когато една действителна личност го е дала. Можем ли да мислим, че не е съществувал Иисус Христос при наличието на християнство?! Дори когато се касае за християнски орден, като например иезуитския, пак се знае, че Игнатий Лойола е негов основател. Следователно, за да се създаде един голям орден, какъвто е розенкройцерският, е нужно да бъде вградена в него сянката на голяма личност (както в българското поверие - за да бъде една сграда устойчива, едно дело трайно, трябва да се вгради в основата му сянката на някой любим). Така че хората, които трайно в душите си владеят мистичните пътища и вътрешното съзерцание, не са минали без една изявена личност!

Въпреки различните версии за основаването на братството на розенкройцерите, съществува общото мнение, че то става явно и има голям брой последователи едва през XVII век.

От запазен достоверен текст се вижда, че през 1610 година пред йезуитския съд немският нотариус Хазелмайер свидетелства за съществуването на съчинение “Fama Fraternitatis” - “Слава на братството”, което съдържа устава на Ордена на розенкройцерите. През 1614 година се разпространява друго съчинение - “Всеобщо преобразуване на света” (в себе си то включва “Слава на братството”), в което се споменава вече за Христиан Розенкройц като основоположник на ордена.

Друго сакрално съчинение на това общество е “Изповед на братството на Розовия кръст”. Тази творба представлява едно обръщение към всички добронамерени хора да се присъединят към тяхното движение, за да се извърши обновяване на света. Това е идея, която безспорно има своя зародиш във висшите светове. Колко розенкройцерите са сполучили, колко са били добронамерените, ония, които са тръгнали да обновяват света, е въпрос, но идеята е факт и като падаща звезда на небосвода това учение е сложило една ярка диря.

През 1630 година в Лайден излиза трудът на Петер Мормийо “Най-секретните тайни на природата”. В него розенкройцерските аркани (тайни) са разделени на три дисциплини: вечно движение (перпетуум мобиле), трансформация на металите (“философски камък”) и лекарство за всичко (панацея). Виждаме колко ясно са очертани пътищата на този орден.

Георг Шустер в “Тайни общества, съюз и ордени” пише, че основната задача на ордена е да намали земните беди чрез довеждане на човечеството до истинската философия, която Адам узнава след падането си и която следват Моисей и Соломон. Това има близка родственост с масонството и кабалата, но кое е същественото в този апел - че тайните знания са дадени още на Адам. Следователно те са нещо като кодирана, чакаща своята изява тайна. Първата окултна тайна, която получава Адам след “грехопадението” , е че става равен на боговете, защото научава полярността (а ние се освобождаваме от проявата й зло - добро), която е тайна на еволюцията. Дори ако вземем Адам само като принцип, той значи битие на Бога, сложено в мисъл! А дали Моисей и Соломон са познавали и прилагали, както е казано, истинската философия, е под въпрос. За Моисей строгостта на закона е една необходимост да изгради социална общност, но той не влиза в благословената земя! Соломон като миротворец получава правото да изгради прочутия Иерусалимски храм (някои източници подсказват, че още в него са сложени знаците на масонството - чук, триъгълник и пергел), но връщането му от единобожието към политеизъм не говори за голяма посветеност. Разбира се, човек може да прави грешки и да се върне, това обаче е другата страна - възможно е да има и девето посвещение, но щом е пропуснал една шупличка на някое стъпало в стълбата, по която прави своите възземания, ще бъде върнат, за да си я поправи.

За някои автори произходът на Ордена на розенкройцерите е съмнителен, те приемат, че според традицията духовно-рицарските ордени са от светата земя.

За други автори, като Хекърторн например, Орденът на розенкройцерите е обкръжен от поетичен блясък и магическата светлина на фантазията, а тайнствеността му придава очарование на историите им, напомнящо блясъка на метеор. Според потребите в даден момент, както в отделни континенти, така и в цялата ни планета, макар и малки, звезди от този род са поддържали равновесието на универсалното духовно развитие с еманацията на своята идейност. Светът може да бъде крепен и от единици. Еволюцията се върши от мнозинството, посветените са единици, но те са достатъчни да бъдат витлеемски звезди. В края на краищата Витлеемската звезда завежда само трима мъдреци - не се пита човечеството!

За това братство пише и Йохан Валентин Андреа в своята повест за основателя на ордена - рицаря Христиан Розенкройц. С нея той цели да се присмее на алхимиците, както Сервантес чрез Дон Кихот осмива рицарството. И все пак Дон Кихот ще остане олицетворение на едно необходимо въображение за реалности, по-реални от тези, които човечеството все още вижда! Културата на алхимиците не може да бъде осмяна, нито пък тайните знания опорочени от несъгласието - те имат своето и историческо, и верско предназначение. Присмехът може да обслужи един Мефистофел, когато се надсмива над Фауст, но въпреки всичко във Фауст ще остане неудовлетвореност - той ще има своите търсения и открития, макар че в тщеславието си подписва договор с Мефистофел. И какво е странното в този договор - че Фауст го подписва не с обикновено мастило, а с кръв! Кръвта е азовият представител на човека, чрез нея се легитимира индивидуалността. И затова в предишните законодателства кръвното отмъщение е било пряко задължение на потомствата - нещо, което е трябвало да се победи с будността на ума и със силата на интуицията; с далновидност е трябвало да се освободи човечеството от кръвта, да се скъса веригата на кръвното родство, което по един безспорен начин Христос решава: Мои майка, братя и сестри са тези, които слушат словото на Отца Ми.

И така Фауст трябва да се подпише с Азовия си представител, със същността си, за да му открие Мефистофел тайната - тайната на питието, даряваща го с вечна младост. Тук е грешката на Фауст, тук е и недалновидността на цялата алхимична доктрина, когато подхранва идеята, че пробудата може да дойде от един изкуствен подбудител, а не от зрелостта на човека, от овладяване на силите, вложени в него.

Алхимиците са били предмет на осмиване и от Себастиен Брант. Той написва една пародия за същността на алхимията в следната форма:

Алхимията пример дава
как глупост с хитрост се сдружава...
Които таз наука учат,
в реторти, значи, ще получат
и злато по изкуствен път -
ако умеят да търпят.
О, глупави лъжци! За миг
се вижда всеки техен трик!
Които честно са живели,
парите си са пропилели,
в глупави реторти, в тигли,
но злато те не са добили.
*

*Вж. Е. Парнов, Тронът на Луцифер, София, 1989, с. 193.

Ето до каква степен е било отрицанието на обществото към тайното, окултното знание. Да се наричат алхимиците глупави лъжци, които правят в реторти трикове, е наистина липса на прозрение, беда на невежеството. А невежеството е аборт на безплодието! Само безплодието на обикновената мисъл може да нарече окултното знание безплодно, защото не знае какво владеят неговите представители. Известно е как са заклеймявани като магьосници, на които дяволът гостува. Да, но точно те така здраво държат вързан в себе си дявола, че той нищо не можел да им направи!

Розенкройцерите като херметическа (вътрешно затворена) общност живеят в дълбока нелегалност. На това може би до голяма степен се дължи разминаването както в историческите датировки, така и в неговите тези. Вярно е обаче, че не са се оставяли тайни от чистото окултно знание, а само формули, с които непосветените не могат да работят. Алхимията все пак е възможно позволеното да се покаже, защото идеята за т. нар. “философски камък” е една открита прокламация. А какво всъщност е философският камък - идеята да се преобрати и най-обикновеното в съвършено. За разлика от химията, която разглежда материята само като механична или химична енергия, т. е. принципът на живота е бездеен, алхимията борави с този принцип като формиращ и възбуждащ към съществуване. Когато в материята започнем да действаме с живота като енергия, като Божественост, тогава вече ще можем да променяме, да направляваме, тогава ще създаваме света на мъдростта!

Идеята да се преобразят нисшите метали в злато е да се внесе енергия, която да промени и формира - и то в най-ценностното! Това се е считало за чудо, защото е чакан външният белег само, а не вътрешната тайна: от обикновеното човек да направи химн, химна на радостта - желанието да градира в мисъл, мисълта - в духовност, в духовността - божественост! Ето това е тайната!

Алхимията е всемирна наука за преобращението - тя дава идеи, които плодят!

Алхимията е целяла да намери и онова универсално лекарство, наречено “панацея”, което може да изцели всеки; тя е търсила осъществяването и на идеята за перпетуум мобиле - и то не вън, а вътре в човека. Само човек има неизчерпаемата енергия - своя вечен Кундалини, за непрекъснато си движение и развитие.

За алхимията същинският човек е мислящият принцип у него. Неслучайно Господ отрежда на Адам правото да назове растенията, животните, въобще всичко сътворено, защото само той има знание - знание за преобразяване, знание за свобода!

Идеята да се преобразява е вложена в основата на създаването на човека - Да сътворим човека по Наш образ и подобие. Образът е възможността, подобието - еволюцията на осъществяването. И затова Адам яде от уж забранения плод - за да се преобрази, за да започне големият урок на еволюцията тук, на Земята. И докато я осъществим, ние винаги ще се преобразяваме, винаги ще умножаваме валенциите си. Щом открием нов елемент, за който нямаме валенция, ще си изведем такава, за да направим и с него съединение. Ние носим всички дадености, неизведени на живот, за да си правим валенция след валенция, и сега щом нова валенция е необходима за Мъдростта, ще я родим! Това е алхимията на вътрешния ни живот - не механично рефлектиране и изразяване на мисъл, а раждане на жив фермент, изведен от вътрешната ни същност.

В историята на алхимията е известен един много характерен случай с Алберт Велики - най-големия алхимик на Средновековието. Той е изключителна личност в културата - като богослов, философ, учен естественик, голям изобретател. Изумителен със своите знания, Алберт Велики преподава философия и богословие в най-големите университети в Регенсбург, Страсбург, Кьолн и Париж. Негов ученик е Тома Аквински - най-бележитият теолог на Западната църква (най-известният му труд е “Summa Theologiae” - “Теологическата сума”), който също преподава богословие в Париж. Един ден Тома влиза в алхимичната лаборатория на учителя си, когато него го няма, и какво да види - някаква механична фигура раздухва меховете и огънят гори. Тогава той грабва една метла и изпотрошава всичко в лабораторията. Когато Алберт се връща и вижда трагичното унищожение на двадесетгодишния му труд, пита ученика си какво е станало, а Тома показва отломките на робота и отговаря: Ами помислих, че това е дявол... Ето докъде е стигало нивото и на уж просветената мисъл - да живее с идеята за дявола! Защо Тома Аквински не е разгърнал скрижалите на древногръцката митология, за да прочете, че бог Вулкан (изковал прочутия щит на Ахил) си служи не с ръка, дори не с механичен уред, с който да задвижва меховете в работилницата си, а с думи?! Виждаме какви тайни крие митологията. И това не е илюзорност - човек може с мисъл да въздейства. Но за съжаление съзнанието е било в плен на полярността Бог - Сатана. Хилядолетия вече това разделяне е бреме за човечеството. То като социална беда е погълнало много жертви, а като религиозно внушение милиони погребва живи. Полярността е нужна, но признанието на личностно зло - не! И идеята, че злото е нееволюирало добро, е тайната, с която ще преодолеем раздвоеността. Всеки носи в себе си една алхимична лаборатория и не трябва да допуска някой Тома да я разруши. Правоверността не винаги е достатъчна добродетел, нито като добродетел винаги може да е извинение. Щом вярваме толкова преклонно в Бога, защо не Му позволим да бъде по-голям от нашите убеждения?! Идеята за дявола е до голяма степен повлияна от Инквизицията, от дуализма, който властва през Средновековието в Европа. Може би тази е причината Западът да не роди или да позволи възможност за изява на големи духовни учители, като един Парацелз например, а само на обикновени философски мислители.

В този голям двубой между мистично и реално, между двете идеи: Бог - Сатана, Христиан Розенкройц основава братството на розенкройцерите с мисията то да подпомогне, както изрично е записано в устава му, избраниците на човешкия род да отворят очите си за Духа, да прогледнат за сиянието отгоре и да се преизпълнят с вътрешната светлина на висшата истина. (Този апел впоследствие теософията и нейните производни - антропософията, дъновизмът изнасят на преден план и изповядват.) Като херметисти розенкройцерите обещават на последователите си достъп до висшите тайни, като им посочват основни стъпала за пробуждане и разгръщане на вътрешните сили; то дава и уред на прозрение - окултните символи!

Всеки окултен знак има три значения: външно, което може със зрението да се констатира или със събуденото въображение да се улови и дефинира; вътрешно или тайно, което се обяснява само с ума; и чисто духовно, което не може да бъде обяснено, а се схваща само с интуицията. Всеки човек носи интуиция - малко или много, в отделни моменти или постоянно (в зависимост от своята вътрешна посветеност), всеки носи този “елан”, както го нарича Анри Бергсон, този първичен, естествен порив. Затова казвам: Бог не се доказва! Бог се живее. Ако човек иска да Го види с очите си - с външното, той не може да Го схване в целостта и понеже очите се съблазняват, дори може да Го отрече. Ако се опита да Го докаже с ума си, не е изключена мисловната спекулативност - да Го окичи с различни възможности за атрибути. Само когато Го живее, т.е. когато Го усети с вътрешната си същност, с интуицията, Бог вече не е менлив, а вечен.

Отличителните знаци на братството на розенкройцерите са розата и кръстът - два символа в единство. Те се сливат в едно, въпреки че всеки от тях има свое определено мистично предназначение и вътрешно съдържание. Това различие в единство съответства на двойнствеността в единство - Бог и природа, Дух и материя...

В тезата за генезиса кръстът е епоха в съответните духовни културни раси. Хоризонталната му страна представлява възможността за надмога над растителното царство и влизане в животинското, което има като най-съществен белег хоризонтален гръбначен стълб. А милиони години са били нужни от животинското царство да се премине към човешкото, т.е. хоризонталният гръбнак да стане вертикален, за да могат енергиите - и отгоре, и отдолу, да сътрудничат за извайването на мозъка и развитието на умственото поле.

Кръстът ни дава и мистичната тайна на двубоя между Дух и материя (всеки човек, разперил ръцете си, е един кръст), демонстрирана от Иисус Христос на Разпятието. Голготската мистерия е преобратната тайна на човека - от инволюционното слизане към еволюционното възкачване. Тя не е идея за страдание, а за свобода!

Надписът върху кръста на Разпятието: “Иисус Назорейски, Цар Иудейски” - “INRI”, розенкройцерите тълкуват като: I - Igne, N - Natura, R - Regenerando, I - Integrat, т.е. “Природата обновява с възраждащ огън”. Това разчитане на титула “INRI” създава голямо негодувание и протест от страна на официалните църкви. Разбира се, подобно тълкувание не може да се приеме, защото означава да не повярваме на думите на Пилат - Писах, каквото писах, и да се снеме предназначението на Иисус Христос в цялата мистерия на Голгота, а оттам и на Възкресението. Иисус е имал за предназначение внушената необходимост чрез божествеността да разкрие подобието. Той се разкъсва - разкрива същността Си;духът разкъсва една утроба - материята, която е нишката от минало към бъдеще. В такъв смисъл жертвата Му е заради света, заради отчаянието на хората! Точно този момент, когато отчаянието надмогва надеждата, всеки пратеник на планетното предназначение трябва да улови, всяка религия - да преодолее. Защото отчаянието е една ферментация, а надеждата отвежда в друго качество, в друга йерархия. Принципът на отчаянието е предпоставка и за безверието, но отчаянието като историческо битие е победимо и това е символизирано в образа на Сизиф.

И така, кръстът е едно настояще на себеосъзнаване и когато го съчетаем с тайната на розата, имаме човека, който, вече посветен, ще трябва да се надмогне, за да се обожестви.

Розата в митологично-поетичното виждане е предмет на голямо възхищение и почитание. В древноиндийската митология и религия е описана интересна дискусия между Брахма и Вишну за това, кое цвете е най-хубавото. Брахма, без да е видял розата, се спира върху лотоса - цветето, от което произлиза светът. Но когато Вишну му показва розата в цялата й многоцветност, многолистност, в неизброимите й нюанси, в аромата, който носи, той признава, че е сгрешил в избора си. Това далечно известие, макар и като легенда, е много показателно по отношение смисъла на символа и неговата вътрешна същност.

В древността в Китай, Рим, Гърция розата е свързвана с една от най-големите добродетели - любовта, и една от най-пазените истини - тайната (думите “под розовия храст” са били знак на любов, но и знак на тайна). Нея ще намерим възпята и като цвят на задгробния живот - един светъл знак на признание, на изпровод на починалия в неговия духовен път в отвъдността. Така розата е свързана и с живота, и със смъртта. А смъртта е най-неоспоримата реалност в живота - животът може да се променя, но той може и да се връща. Розата като идея на задгробния живот има царствената привилегия да носи възкресението.

Розата в своето многолистие и разноцветие е символ и на мнозинството в единство и на единството в мнозинството. В нейното символично значение се включват още съвършенство, изящество, радост, пламенност, гордост, слава, блаженство, мъдрост, молитвеност, тишина. Ето с колко много душевни състояния може да хармонизира розата.

При арабите за разлика от другите народи розата е мъжки символ. Много е важно, когато се поднася нещо, да се знае къде какво символизира, защото символиката е кондензирана енергия, духовният образ на реалността. Нарцисът (роден от сълзите на Нарцис) например е цвете на оплакването, на смъртта и не трябва при друг случай да се поднася.

В кабалата розата е образ на единството и символ на числото пет. Това е отразено и в католическите обичаи (в т. нар. обиходи), където се четат специални молитви, известни като “розарии”. Тези молитви съответстват на размишленията за “трите петици” - петте радости, петте скърби и петте слави, от тайнствения живот на Богородица. Розариите, посветени на Дева Мария, са изведени от тайната същност на числото пет.

В почитанието си към Богородица Католическата църква я поставя в някои отношения дори над Сина. За разлика от Източното православие там със специална була е обявен догмат, че тя също е непорочно зачната. И виждаме колко стабилно е укрепена тази догма с молитвите “розарии”. “Трите петици” от живота на Дева Мария са образец, който може да бъде последван - на всеки е дадена възможността въздържано да се радва, достойно да скърби, несмутено да понася слава?

В католицизма розата е символ на св. Георги, св. Екатерина, св. Тереза... въобще символ на Църквата със своето многолистие, на която, както е казано, Христос е главата. Розата там е символ и на Иисус Христос, но в окултен смисъл - когато тя става предпоставка на изповедание на различни техни ордени. Католическата църква е била виртуозна, когато някой си позволи да се отклони и внесе макар и незначителна промяна в някой от догматите, каноните, правилата - веднага му дават правото да направи орден. Така с благословията на папата орденът е в лоното й и след известно време изхарчва своята бунтарска енергия. Това Източната църква не можа да прозре!

В ХVI - ХVIII век намираме розата като израз на чувствените страсти, на еротиката. В Средновековието розата е символ и на небесно блаженство и постепенно изземва присъствието на монархическия знак на лилията в социалния живот. От XII век розата е въведена като хералдика в големи аристократични родове - тачена и признавана от тях и досега дори.

В литературата розата влиза като мистична символика с прочутия “Роман за розата” на немския поет Клеменс Брентано. В тази творба кръвосмешението трябва да бъде изкупено именно чрез розата - една алегорична фигура, свързана с тайното учение на розенкройцерите. Такъв начин на литературно представяне на окултните тайни ще намерим по-късно и във Франция в творбите на Стефан Маларме, в Англия - при Оскар Уайлд и Лил Адан. Тези поети формират във Франция т. нар. кръжок на поетите розенкройцери.

Розата присъства и в “Божествена комедия” на Данте Алигиери. Там, в Рая, има огромна пламтяща роза, чийто листа са душите на праведниците. Ето че и Данте не е избегнал съблазънта да даде определение с илюстрация, познавайки, разбира се, вътрешната същност на розата. Това е идея за блаженство и безспорно признание на преследваните тайни учения в Средновековието.

Затова как розата е станала червена говори древногръцкият мит за Адонис и Афродита. Този мит е зает от финикийците, но той има своя предобраз в легендата на вавилонците за богинята на любовта Ищар и прекрасния бог Тамуз - богът, който умира и всяка пролет отново възкръсва. Древногръцкият мит разказва, че когато Афродита търси тялото на своя любим Адонис, убит от глиган по време на лов, острите камъни и бодлите на трънка израняват нежните й нозе и там, където падат капки от нейната кръв, израстват алени рози.

Също според легенда в Едемската градина розата е била бяла, а когато Ева я целунала (без да е уточнено дали това е след или преди грехопадението), тя станала червена. Коя е нуждата обаче накарала Ева да целуне розата? Това е една тайна, много съществена и съхранена през вековете. Ще я разберем, ако приемем, че т. нар. “грехопадение” е инволюцията на Духа в материята, която приключва със слизането ни във физическото поле, за да дадем тук на ума си път, а на сърцето си - Азова страница. Азът чрез кръвта получава своята ярка изява, когато Ева - астралът, дава пламъка на физическото сърце.

Червената роза като християнски символ е свидетел за земния мир. Тя е емблема, която изразява и страстта на материалното, и материнското начало. Свидетел е също и на мъченичеството (известен мотив е, че пепелта на изгаряните християнски мъченици се превръща в червени рози) . Ето защо ще намерим червената роза и като израз на пролятата кръв на Иисус от петата рана.

Съгласно раннохристиянската теза до грехопадението розата не е имала тръни, а впоследствие те стават символ на грях, страдание и смърт. Оттам някои извеждат съпоставката на тръните с трънения венец на Христос, а розата на Кръста - с Неговата смърт. Това е липса на прозрение за предназначението на Христос! Тръните всъщност са будност - те събуждат в човека внимание към смущението от лоши желания и чужди мисли, а розата на Кръста - свобода от отчаяние и блаженство на душата.

Розата като символ на жертвена любов ще намерим в живота на Заратустра, ще я намерим и в пътя на Мохамед към Аллах.

Гирляндата от рози е атрибут на Ерос и е израз на една блажена душевност, на небесна радост. И досега в Индия гирляндата е израз на възпоминание и благодат, на хвала и в същото време на единство. Когато розата е бяла, тя е символ на чистота, девственост, духовност, абстрактна мисъл, а съчетанието между бяла и червена роза символизира единство, съюз. Така и като девственост, и като духовност, и като мисъл тя ни дава основание да я правим присъствена в духовния си свят - най-вече заради идеята за единството!

Някои интерпретатори, когато превеждат наименованието на ордена, което по традиция се свързва с името на основоположника - Розенкройц (“Розов кръст”), използват латинските думи “ros” (роса) и “krux” (кръст) и се получава името “Росен кръст” (това очевидно е едно свързване на ордена с алхимията, за която росата е най-добрият разтворител на златото). През XVII век излиза книгата “Изкуството да се прави злато, наречено химия”, в която не се говори вече за “митичната роса” на алхимиците, а за “rosa fhilosophorum”, т.е. за “роза на философите” - идея за свобода на философската мисъл от оковите на средновековната схоластика и мистицизъм.

По устав Орденът на розенкройцерите напомня Ордена на йезуитите (от “Йезус” - Иисус). Строгостта, с която се е изисквало встъпването там, е била проверка, една вътрешна потреба на неофита (новопокръстения), който трябва да поеме отговорността на посвещението (влизането в тези ордени е било въпрос на посвещения, макар и показни). Има исторически данни, че възниква известен конфликт между Розенкройцерския и Йезуитския ордени. Това е логично - въпреки че йезуитите са ригористичен орден, те първом имат своето определено вероизповедание и пазят неговото статукво, като приемат догмата и всичко, каквото Католическата църква повелява. А розенкройцерството е общност, която в смисъла на официалното вероизповедание не е чисто християнска - признава прераждането, кармата и еволюцията.

Атрибутите на посвещението при розенкройцерите са кръст и амфора. А като се има предвид, че розата е четвъртият център (наричан още “чашата”), тогава можем да кажем защо са избрали и амфората, която се родее със свещения Граал, в който според легендата са събрани капките кръв от сърцето на Христос.

В различни исторически моменти се явяват различни общества от розенкройцери в една или друга държава. Те имат и признание, и гонение от официалната църква.

Най-здраво розенкройцерите се укрепяват в Холандия и Германиия. Германските розенкройцери стигат до легендарното време на крал Артур. Други, като шотландските и шведските розенкройцери, основават братството “Мъдреци на светлината” , наричано още и “Братство на Ормузд”.

В края на XVIII век английските розенкройцери постепенно се вливат в редиците на “свободните зидари”, т. нар. “франк-масони”. През 1866 година братството в Англия е възродено от Роберт Уентуърт Литъл. Впоследствие то се води от Уин Уесткот, за когото се счита, че има девета степен на посвещение, отговаряща на титлата “магус”.

Във Франция също е създадено такова братство (под давление на известният френски окултист Елифас Леви), наречено “Френски кабалистичен орден на розенкройцерите”, което е обвинено в магически действия и дори е наречено “академия на сатанизма”.

В по-ново време такова братство основава и Макс Хайндъл в Америка (Калифорния). Той в книгите си “Розенкройцерската космоконцепция” или “Космогонията на розенкройцерите” (според по-новия превод) и “Послание от звездите” излага философията на розенкройцерите за еволюционните етапи на човека и Космоса.

Розенкройцерството учи, че всеки духовно просветен човек може да стане член на братството, без да вярва в догмите на официалната църква. Всеки духовен процес, преминавайки в догма, започва да ограничава щедростта на духовността, защото се пригажда към формула за възприемане и действие за служение. И точно това искат да избегнат езотеричните школи, като дават поверителната тайна и специалната формула, без да е догма. Както те казват, не може водата да се обърне срещу течението. И тук се крие една голяма тайна: Ева не може да се възправи срещу Адам, откъдето е иззета. Ето защо да се яде плодът на Дървото на доброто и злото не е грехопадение, а инволюция!

За розенкройцерите истината се открива не чрез знанието на ума, което обикновено е от очите, от експеримента, а чрез сърцето, чрез интуицията. За тях истината не се нуждае от аргументи - тя трябва да бъде живяна, да бъде позната чрез вътрешно откровение. Още от най-древни времена са давани сакрални знания, съхранявани в тайни книги (в книгите на Хермес, на сибилите...); давани са свещени науки, които скриптират тайни, разкривани само на малцина посветени - защото всемирната хармония не бива да бъде смутена. Развитието може да променя хармонията, може в зрението ни да констатираме нестабилности, но всъщност това е илюзия, въображение, както цялата природа е продукт на въображението на Божествения ум. Бог се Себеосъществява като единство в множеството - една реалност, която в Сътворителя е вечна, а преходна в нашето зрение. Тази тайна се разкрива на човека, когато мине прага от всекидневието във вътрешния духовен празник. Разбира се, с ума си ще констатираме нереалностите в хармонията. Една нереалност е жестокостта, но съпротивата е необходима заради развитието. Жестокостта е изобретение на човека, а безжалието - на природата. Ако така схващаме сблъсъците, тогава няма да имаме смут от констатациите, че светът е жесток. Има закони на справедливостта, където страданието на индивида е една необходимост - това е тайната на развитието! Идеята да се спази законът на справедливостта, който защитава индивида, е трябвало постепенно да отстъпи в процеса на еволюцията - процес, съхраняващ расата, а не индивида. И затова индивидуалността ще бъде пожертвана. Тя трябва да изпитва дори жестокостта - Нероновото начало, за да може еволюцията с пламъка на революционната жертва да защити духовните и културни раси.

Ние винаги обособяваме, когато преценяваме, а в природата и в закона на божието развитие няма спиране. Ако приемем, че насилието над индивида е еволюционност на расата, тогава ще разберем потребата и размерността на приложеното. След като осъзнаем тази тайна, след като стигнем до зрялост за такава преценка на събитията, те ще бъдат изменени, защото ние като енергия ще изправим своя китайска стена пред идеята за зломислие или злодействие.

Ето към това - към зрялост, са искали да призоват ония добродетелни мъже, които правят Ордена на розенкройцерите. Затова се гради братството на адептите, имащо за задача да донесе просвещение на човечеството.

Целта на човека и за розенкройцерите е безсмъртието - най-оптимистичната теза на всяка религия. Безсмъртието на душата ще опознаем чрез Божествената мъдрост, чрез тази нова духовна вълна на битието. Трагедията е, че когато официалната теология говори за безсмъртие, представя човека като същество в завършен вид - родило се веднъж с недостатъци или с дарования и край... Как това няма да ни учудва, след като всеки ден виждаме и беди, и радости?! Теологията ни консервира, а от друга страна, науката представя човека само като тяло и мисъл. Без душа, която може да пледира свое бъдещо живеене (било в относително безсмъртие), а само с мисъл, чиято преходност стига до гроба, какво ни остава - да съпроводим елементите на творението си и да кажем, че сме били. Когато обаче се гледа на човека като идея на безсмъртието, тогава вече характерът му е същината на неговото битие. Следователно трябва да мине през ученичество, за да има посвещения, трябва да има един живот, който е божествен чрез стъпалата, които дават Ученията за Правдата, Любовта, Мъдростта, Истината!

Основното, което отработват в ученика езотеричните школи, е характерът. Той се формира от зрението, което създава представите, от желанията, които подтикват мисълта към осъществяване, и от волята, която материализира потребата на мисълта. Ето защо голямото изкушение на човека идва от мотивите. Следователно ако един човек иска да отиде в монашество, трябва да видим мотива, а не само желанието му. Когато мотивът е породен от волята на пробудения бог у нас и знаем пособията на религията, ние правим своя програма, избираме свой метод на работа, за да събудим розата в борбата на кръста за победа на Духа над материята. Това дават езотеричните школи!

Осъществяването на духовния човек не бива да зависи от условията само, които наследява и които всъщност е в състояние да променя - молитвата например е една потреба, с която искаме да променим условията. Едно отшелничество, когато трябва да изведе божествения, духовния човек, може да се осъществи независимо от условията. Това е тайната на ордените, когато са извеждали на социално живеене с духовно светителство, и това е, което формира характера.

За уединението трябва знание, а не от уединението да се търси знание. Ако един отшелник не е достатъчен на себе си, и да се уединява, всяко условие ще го смути. Следователно отшелник е всеки, който може по всяко време и на всяко място да се победи, а не в пустинята да бъде изкушаван и мотивите да го връщат към лоши мисли. Това предполага да се надмогне обикновеното мислене и да се роди мъдростта! Мъдростта дава просветление, тя обяснява законите за кармата и прераждането като неумолими, но не и непобедими. Човекът е подчинен, но не роб на законите.

Човек носи една реалност по-властна от законите - реалността на духовната си същност!

С тази идея розенкройцерите са искали да победят схоластиката и от временно битие човек да влезе в лоното на всемирната безсмъртност. Да победим природното си естество - това е идеята, която можем да изведем от розенкройцерството!

И така, от човешкия към всемирния ум; от нееволюиралото добро към свобода от двойствеността; от нисши до висши същества ние осъществяваме една цялост - розата с всичките й листа. В кой момент кое листо тя ще разлисти, т.е. коя добродетел ще изградим, е въпрос, но само цялата роза е единство на нашето битие. Бъдещето има само един израз на познание - цялостен живот в Бога! И за да осъществим, трябва да извършим двубоя между Дух и материя.



Ваклуш Толев



.
The World is mine!
Аватар
Wizard
Администратор
 
Мнения: 1260
Регистриран на: 09 Юни 2005, 21:47
Местоположение: Stonehange

Мнениеот Wizard » 22 Май 2006, 19:08

Ваклуш Толев - Богословът



[align=center]Изображение[/align]



Познанието се проверява, вярата се устоява


Ваклуш Толев е роден на 7 януари 1923 г., в деня на Рождество Христово, в село Поповица, Пловдивска област. Учи право в Юридическия факултет на Софийския университет. Изключен е през 1946 г. по политически причини. Той е автор на трилогията „История и теория на религиите“ и книгата „Седемте Лъча на еволюцията“, които са един нов поглед върху присъствието на духовното знание в личното, социалното и историческото битие на човечеството. Издава списание „Нур“, както и алманаха „Послания на Планетния Логос“. Предстои да излязат книгите му „Духовните дарове на България“ и „Мъдростта в скрижали“.



Дълги години Ваклуш Толев прекарва по затвори и лагери. Въпреки че т.нар. народна власт му забранява всичко, дори и да следва, той все пак успява да запише и завърши богословие в Духовната академия в София. Първоначално работи като библиотекар в Пловдивската митрополия и там прави първата изложба на икони в ония години. Колкото и да е странно за тези мрачни времена, съдействат му от отдел „Култура“ на общината в Пловдив. Там очевидно е имало и смели хора. Десетилетия наред, още от годините по затворите та до 1989 г., Ваклуш пише поезия, драми, философски есета. Сам научава немски, френски и английски език.

След промените

През 1991 г. богословът започва да чете лекции по История на религиите в Пловдивския и Софийския университет. Изнася лектории и слова в научните и културните центрове на страната.
По идея на Ваклуш Толев е създадено сдружение „Общество Път на Мъдростта“, което работи за разгръщане на духовния потенциал на нацията и изучава водещите принципи в духовно-културната еволюция на човечеството. И понеже разговаряме в навечерието на Великден, го питам какъв е смисълът за човешката цивилизация от подвига на Иисус Христос. Отговорът е: „Дълбокият смисъл е: „В стари мехове ново вино не се слага.“ Великденът е демонстрация на идеята, че само смъртта дава безсмъртие, а не умирането, което е еволюционен етап. Великденът е идея, че човек може да възкръсва – показано в митологиите от висши божества. И ако на кръста на Христос става двубоят между духа и материята, то Възкресението, Великденът е свидетелство на вложена възможност за одухотворяване на материята!“

За правата на душата

На 13 декември 2005 г. в аулата на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ се провежда тържество по повод 57-ата годишнина на Всеобщата декларация за правата на човека. Ваклуш Толев дава идея в Хартата за правата на човека да бъде включена клауза за правата на душата: тя да не бъде анатемосвана от която и да е религия и да се освободи психологията на човечеството от понятието „враг“, което е клеймо върху личната душевност. Това предложение е отправено официално към Организацията на обединените нации. Достатъчно основание за това според богослова е, че в началото на третото хилядолетие светът е изправен пред новите предизвикателства на тероризма и верския фанатизъм. Съвременният човек отново изгражда стени, лутайки се в лабиринта на понятието „враг“. В социалното пространство все повече трябва да се говори за позитивни нагласи. Личността е изправена пред предизвикателството да се освободи от отрицание, да търси нов мироглед и ново измерение на толерантността. А светът има нова задача – нова култура в отношението към човека. Сега съвременната наука доказва реалността на Психе, следователно човешката душевност също трябва да бъде пазена.

За отношението познание – вяра

Питам го защо има както безпросветни, така и енциклопедични вярващи? И има ли корелативна зависимост между силата на вярата и степента на познание? Ваклуш Толев отговаря така: „Познанието се проверява, вярата се устоява. В познанието посредствеността отпада, във вярата посредствеността става фанатик. Фанатизмът е оставил най-много светци! С посредственото познание са водени тълпите и пролетариатът. Така вие може да откриете корелативната зависимост между вяра и знание.“

Почит към безсмъртните българи

Още на 28 август 1993 г. богословът и философ Ваклуш Толев издига предложението да бъде приета датата на кончината на цар Борис Трети за Ден на 13-те безсмъртни българи и да се издигне дом-светилище в тяхна памет. Тогава той казва: „Ругаха ни чужди, ругаят ни и свои. Време е идеята за безсмъртните да победи сенките на съдбата. Те, безсмъртните, не търсят нашето признание, но ние имаме нужда от тяхното присъствие! Нито подражателството, нито аналогиите са потребно доказателство за наложителната необходимост от този ден. Пораженство е да се живее без национална доблест и обидно е да нямаме идея за историзъм!“
Тези 13 българи са: цар Борис III – Обединител, хан Аспарух – Основател, княз Борис – Покръстител, цар Симеон – Просветител, св. Климент Охридски – Азбучник, св. Йоан Рилски – Покровител, св. патриарх Евтимий – Мистик и Воин, отец Паисий – Будител, Васил Левски – Икона на българската свобода, Баба Тонка – Майка на безстрашието, княз Александър Батенберг – Съединител, Пенчо Славейков – Прозрението на българския гений, Ванче Михайлов – Воин на оскърбените българи.

Великден е на 8 април!

Според Ваклуш Толев Великден е на определена, една и съща дата. Това било отдавна известно и дори е записано като факт в Голямата британска енциклопедия. „8 април е вярната, историческа, мистична и Христова дата на Възкресението – казва богословът. – Това, че Великден се празнува всяка година на различна дата, е изкушение за вярващите и ги кара да се усъмнят дали голямото събитие въобще е исторически факт!“ Предстои, според Толев, Световният съвет на църквите да се произнесе по въпроса за конкретната дата, на която е възкръснал Иисус Христос.



Автор:
Бойко СТАНКУШЕВ




.
Последна промяна Wizard на 22 Май 2006, 19:35, променена общо 1 път
The World is mine!
Аватар
Wizard
Администратор
 
Мнения: 1260
Регистриран на: 09 Юни 2005, 21:47
Местоположение: Stonehange

Мнениеот Wizard » 22 Май 2006, 19:16

Учението на розенкройцерите



Учението на розенкройцерите е свързано с името на легендарния основател Християн Розенкройц, живял през XIV -XV в. Той избрал розата и кръста за символи, като ги включил и в собственото си име. Те се срещат още от най-дълбока древност в историята на всички световни религии. При Розенкройц те са в единството, каквото е това на Духа и Материята или на Бог и Природата. Единственото сравнително точно нещо, свързано с името на Розенкройц, което историците успяват да извлекат, е датата на неговата смърт - 1484 г. Напоследък витае и мнение (М. Хайндл - Космогония на розенкройцерите. 1993 г.), че по време на своето пътуване на Изток Розенкройц посетил окултисти в българския окултен център Търново и посял там идеите на своето учение. Розенкройцерите са членове на популярен германски мистичен орден. Произходът им може да се проследи чак в ранните години на XV в., но най-широко разпространение учението получило през втората половина на XVIII в. През 1610 г. в Париж се събират седмина просветители, които, разтревожени за съдбата на човечеството, донесли и разпространили там седем свои книги. Седмината били свръхсъщества, неподвластни на човешките закони, и дори били невидими. Те искали човечеството да отвори очи и се обърне към Духа и Мъдростта и да бъде създаден нов модел на мислещ човек. Според учението им всяка догма, дори и тази на църквата, ограничава щедростта на духовното измерение. Същността на Pозенкройцеровата легенда се открива в 3 малки книги, публикувани анонимно между 1614 и 1616 г. В тях се изразяват надежди за генерални реформи на света и човечеството със средствата на хармонично смесване на двете главни движения на времето - Реформацията и напредъка на научната мисъл. Посланието на първия утопичен трактат започва с историята за пътуванията на Розенкройц в търсене на познание и истинска мъдрост и завършва с равносметка на ордена, който носи неговото име. Втората от книгите съдържа историята на Розенкройц и в нея се отбелязва, че той е бил роден през 1378 г. Предполага се, че е живял до 106-годишна възраст и че ще се появи отново след 120 години, като датата на неговото очаквано завръщане съвпада с издаването на първата от книгите. Втората съдържа 37 основания за човешките цели и стремления, а също така и смисъла на политиката на братството. Тя приканва читателите да се присъединят към движението на розенкройцерите, без обаче да обяснява как може да бъде постигнато това. Прокламира своето противопоставяне на папството, исляма и на претенциите на алхимиците. Предполага се, че автор на тези книги е тогава още младият Йохан Валентин Андреа, който по-късно се прочува с педагогичните си писания като Вюртенбергски теолог. Ефектът от книгите е бил сензационен. Мнозина искали да се присъединят към братството на розенкройцерите. Розенкройцерите усъвършенствали своите учения, използвайки традициите на познатите окултни науки - кабалата, черната магия, алхимията, търсенето на философския камък, перпетуум мобиле и панацеята - все занимания, по правило враждебни на идеите на тогавашното Просвещение. С розенкройцерите се свързват доста бележити личности, сред които най-прочутият алхимик на средновековието, енциклопедистът Алберт Велики, и неговият бележит ученик, един от най-големите световни теолози Тома Аквински. Много от розенкройцерите били в обкръжението на престолонаследника и после пруски крал Фридрих Вилхелм II и заемали високи постове в администрацията. Изследователите откриват паралел между розенкройцерите с техните тайни общности, които по същество са мощни окултистки братства, с майсторите на много по-късната и също трудно определима Велика бяла ложа. За нея се казва, че е пазител на скритото познание на масоните. В действителност това е предмасонство, но неговото име по-късно е наследено от германските масони. Това бил орденът, създаден от Зигмунд Рихтер. В същността си те са братства по-скоро на алхимици, които впоследствие се вливат в средите на франкмасоните. Това дава основание за мнението, че розенкройцерите са основа на висшата степен на световното масонство. Днес, въпреки че са променили изцяло своята идеология, розенкройцерите продължават да залагат на езотериката, както и в годините на своето зараждане преди векове. Колко е техният брой и колко точно са центровете им, сега никой не знае.


Николай Генов



.
The World is mine!
Аватар
Wizard
Администратор
 
Мнения: 1260
Регистриран на: 09 Юни 2005, 21:47
Местоположение: Stonehange

Мнениеот Trismegist » 22 Май 2006, 19:36

Хм наистина е интересна информацийката.
Може да публикувам тука и така наречените им "писма" или лекциите с които те въвеждат в тяхното учение.Само дано имам време да ги препиша.
Мълчанието е злато !
Аватар
Trismegist
MagicGateBg Фен
 
Мнения: 340
Регистриран на: 28 Юли 2004, 20:15
Местоположение: Made in Bulgaria

Мнениеот Druida » 22 Май 2006, 19:50

В 13-то столетие за хората беше настъпила една духовна тъмнина, даже и за най-озарените духове, също и за посветените. Всичко, което тогава в 13-то столетие се знаеше за духовните светове, хората го знаеха чрез предание, или от съществуващи по-рано посветени, които събуждаха

своя спомен за това, което бяха преживели Но за кратко време също и тези духове не можеха да виждат непосредствено, да вникват непосредствено в духовния свят. Това кратко време на затъмнение трябва ше да настъпи тогава, за да бъде подготвено характерното за нашата настояща епоха: днешната интелектуална култура, днешната култура на ума. Това е важното, че днес в Петата Следатлантска културна епоха ние имаме това. Това не беше така в Гръко-римската културна епоха. Тогава на мястото на днешното мислене с ума преобладаващо беше непосредственото виждане. Човекът сe срастваше, така да се каже с това, което ви- ждаше и чуваше, даже и с това, което мислеше се срастваше човекът то- гава. Тогава не се умуваше така много, както това става и трябва да става днес, защото това е задача на Петата Следатлантската културна епо- ха. Тогава, в 13-то столетие, за Посвещението трябваше да бъдат избрани особенно подходящи лица и самото нова Посвещение можеше да стане след изтичането на онзи кратък период на затъмнение. Днес не е още възможно да назовем мястото в Европа, където е станало това, което сега ще кажа. Но не след дълго време и това ще може да стане.
Днес трябва да говорим за зората на новия Окултизъм. Касае се за това, че в онова време на затъмнение живееха 12 човека, 12 изпъкващи Духо- ве, за да подпомагат прогреса на човечеството. Всичките не можеха да виждат непосредствено в духовния свят, но можеха да събудят в себе си спомена за това, което бяха преживяли в предишните прераждания. И Кармата на човечеството се съчета така, че в 7 от тези 12 мъже беше въплътено това, което беше останало на хората като остатъци на древната Атлантска култура. В моята книга "Тайната Наука" беше вече казано, че в 7-те мъдри Учители на прадревна свещена Индия беше пренесено това, което беше останало от Атлантската епоха. 7-те мъже, които отново бяха въплътени в 13-то столетие, които бяха част от 12-те, това бяха именно онези, които можаха да насочат поглед в миналото върху 7-те течения на древната Атлантска култура и върху онова, което продължаваше да живее по-нататък от тези 7 течения. Всяка една от тези 7 индивидуалности можеше да оплодотвори за онова време и за днешното време само едно от 7-те течения. Към тези 7 индивидуалности се присъединиха още други 4, които можаха да насочат поглед в миналото върху не много отдавна изтекли времена, както споменатите първо 7 мъдреци, а тези 4 личности можеха да насочат поглед върху това, което човечеството беше усвоило като окултни истини през време на 4-те следатлантски културни епохи. Първият можеше да насочи поглед върху Древно-ин- дийската епоха, вторият върху Древно-персийската епоха, третият върху Египто-халдео-вавилоно-асирийската и четвъртият върху Гръко-римска- та епоха. Тези 4-ма се присъединиха към 7-те в колегиума на мъдрите


мъже в 13-то столетие. 12-ят имаше най-малко спомени, той беше най-интелектуалният, който трябваше да култивира особено външните нау- ки. Тези 12 индивидуалности не само живееха по-нататък в преживяванията на западния Окултизъм, а можеха също да се вселят в личности, които знаеха нещо от Окултизма. Един твърде особен начин да се обръща вниманието върху това намираме при Гьоте в негово то стихотворение "Тайните".
Следователно трябва да говорим за 12 изпъкващи индивидуалности, а към тези 12 изпъкващи индивидуалности, а към тези 12 се прибави еди 13-ти, който трябваше да бъде избран след периода на затъмнение, за да постигне в западната култура необходимото посвещение. Обстоятелст- вата са пълни с тайнственост и естествено аз мога да Ви разкажа следва- щото, но за мене всичко това е съвършено обективна истина. Но Вие можете да го проверите, ако вземете всичко, което бе казано вече от антропософски ориентираната Духовна Наука през последните години, и прибавите към него още това, което знаете от външната история от 13-то столетие насам. Именно на колегиума на 12-те мъдри мъже беше из- вестно, че в тази епоха трябваше да се роди едно дете, което беше живяло по времето на Христовото Събитие в Палестина и което бе присъ- ствувало на Тайната на Голгота. Тази индивидуалност притежаваше едно изразено сърдечно развитие, една твърде дълбоко развитие на Любов- та, което е могла да усвои при съответните условия от тогава насам. В това дете беше въплътена една извънредно духовна индивидуалност. Сега трябваше да стане нещо, което никога не може да стане отново в същата форма. Следващото не е нещо като един образцов пример на едно Посвещение, а то представлява едно съвсем изключително събитие. Това дете трябваше да бъде взето от средата, в която се беше родило и под покровителството на 12-те мъдреци донесено на определено място в Европа. Но най-важното не беше онова, което бе предприето външно от 12-те, а най-важното беше това, че детето израсна в средата на 12-те мъдреци. Благодарение на това мъдростите, които живееха в 12-те мъже се вляха в детето. Например, един от тези 12 притежаваше Марсовата Мъдрост и чрез това онази душа разви в себе си един живот по напълно определен начин, тя получи чрез Марсовата култура едно особено настроение на душата. Тази Марсова култура се състоеше например между другото в това, че душата получи опре делена способност да защищава с въодушевление окултните науки. Подобни планетарни влияния бяха препредадени по отношение на другите души. Чрез съзвучието на различните течения, които изхождаха от 12-те мъдреци, душата на това дете бе развита по хармоничен начин. Така детето израсна под постоян-

ното покровителство на 12-те. После настъпи определено време: детето беше станало вече младеж, беше почти навършило 20 години и може- ше да изяви нещо, което беше като един вид рефлекс, като един вид отражение на 12-те течения на мъдростта. И това, което се изявява тогава, беше нещо ново, също и за 12-те мъдреци. Преобразуването стана при силни органични изменения. Детето се различаваше силно от другите хора също и телесно. Временното заболя много силно, стана напълно прозрачно - тялото на младежа стана като прозрачно. След това дойде време, когато душата напусна напълно тялото за няколко дни. Младежът лежеше като мъртъв. И когато душата се възвърна в тялото, беше станало нещо, което беше като едно съвършено ново раждане на 12-те мъдрости, така че също и 12-те мъдреци можаха да научат нещо ново от младежа. Той можеше да говори сега за съвършено нови изжи- вявания. Чрез Тайната на Голгота Той можа да изживее нещо подобно на това, което Павел изживя пред Дамаск. С това беше дадена възмож- ността, всички светогледи - религиозни и научни /съществуват само 12 такива светогледи/ - да бъдат съединени в един светоглед, който бе роден от тези 12. Дадена беше възможността, 12-те светогледи да се слеят в един единствен светоглед, който отговаряше на всички тях. Онова, което бе учено, за него ще говорим в други ден. Обаче сега трябва да ка- жем, че младежът умря скоро след това, така че той има само едно кратко земно съществуване. Неговата мисия се състоеше в това, да съчетае мислително 12-те течения на Мъдростта, да ги преживее и да създаде новото, което след това можа да остави на 12-те мъдреци, които трябваше да го обработят. Дадена бе една важна подбуда. индивидуалността, от която изходи този импулс, носи името Християн Розанкройц. Съща- та тази индивидуалност се прероди в 14-то столетие и този път живя повече от 100 години. В този свой земен живот тя направи външно плодотворно това, което беше преживяла в своя минал кратък живот. Тя пропътува целия западен свят и почти цялата позната тогава Земя, за да приеме отново по един нов начин всяка Мъдрост, от която в миналия живот и беше дошла подбудата за новия Импулс, който трябваше да се влее като една есенция в цялата култура на онова време.

Рудолф Щайнер
Аватар
Druida
MagicGateBg Наблюдател
 
Мнения: 70
Регистриран на: 26 Мар 2005, 20:19

Мнениеот AryanSun » 22 Май 2006, 20:19

Розенкройцерството е много интересна тема,само бих искал
да кажа,че между масонство и розенкройцерство има разлика
и то немалка.Това са все пак две отделни системи,макар че
са свързани.Твърди се,че един мъдрец от Египет на име Ормус
е създал розенкройцерството-обединявайки езичеството с
християнските(по-скоро гностичните) учения.

Една много добра книга по въпроса е "Космогонията на Розенкрой
церите" на Макс Хандел.
Аватар
AryanSun
MagicGateBg Фен
 
Мнения: 925
Регистриран на: 10 Юни 2005, 16:50

Мнениеот Trismegist » 09 Юни 2006, 17:27

Да "Космогонията" съм я преглеждал. Иначе се води, че масоните са вторичен продукт от школата на Розенкройцерите.
Проблемът е там, че те използват получените познания от тази школа, за егоистични и прагматични цели или в опит да променят този свят към по-добро. Но те са, като едни незавършили и самонадеяни ученици, тръгнали по свои отделни пътища.

Розенкройцерството обединява доста окултни системи и принципи. Учението на Петър Дънов е свързано с тяхното.
Мълчанието е злато !
Аватар
Trismegist
MagicGateBg Фен
 
Мнения: 340
Регистриран на: 28 Юли 2004, 20:15
Местоположение: Made in Bulgaria

Мнениеот Trismegist » 14 Авг 2006, 15:45

Ето и едно встъпително писмо(така ги наричат),което има за цел да представи част от учението на Ризенкройцерите,но трябва да отбележа че има към 27 вида организации-розенкройцери,които обаче са доста сходни.Това е само една част от въвеждането в учението,просто толкова съм преписал.

Двете жизнении полета

Тази действителност изпитва всеки,който сблъсквайки се с ограниченията на земния свят,установява,че нито този,ното одтвъдния свят могат да задоволят вътрешния му копнеж за истинско човешко съществуване.

Търсещия човек е разбрал,че всичко съществуващо в тази природа е подчинено на природия закон за раждане,разцвет и смърт.Всяко нещо,което веднъж се е родило със сигурност в един момент вече няма да го има.В света на вренеипространственото измерение нищо не може да бъде вечно.Отвъдния свят също не прави изключение от този природен закон.И там управлява времето и пространството, т.е преходността.Многообещаваният вечен живот и там не може да бъде намерен.Отвъдния свят представлява невидимата противоположност на материалния,грубо веществен свят,той е негово “огледало”.Състои се от фино материално вещество,затова не може да се възприеме по нормален начин от нашите сетивни органи.Видимата иневидимата част на нашата сетивна област – този свят и отвъдният свят – образуват едно цяло.Това са двете страни на една и съща природа.И двата свят са подложени ан закона за преходността.

Човекът също не прави изключение от този природен закон.Благодарение на него ние трупаме нашия жизнен опит.Но колко честоние пренебрегваме този опит или пък му се противопоставяме!Цялото наше жизнено поведение го доказва.Така например повечето хора полагат усилия да збравят стареенето,а науката се опитва със сила да удължи живота на човека.И както се отнасяме към живота,така се отнасяме и към всички други преходни явления в тази природа.Ние се опитваме да постигнем,да изтръгнем от земното постоянното,вечното съвършеното.Ние се стремим към това с огромен разход на енергия и големи човешки жертви,с огромни човешки усилия.

ВЪТРЕШНА УБЕДЕНОСТ

Ние усещаме,нещо повече,ние сме сигурни че животът може и трябва да бъде друг,ако става дума за един истински човешки живот.Откъде имйаме тази вътрешна убеденост,каква сила ни тласка да опитваме отново и отново?
Тази сила ние наричаме “праспомен”, ”пракопнеж”, “Прастремеж” към едно съвршено жизнено състояние.Ние отово ви обръщанме внимание,че този копнеж произтича от онази последна частица в човешкото същество, която е останала все още от някогашното, първоначалното божествено състояние от Праатома, от Духовната искра,от неунищожимата Божествена частица у нас.
Този вечен стремеж в човека,недоволството му от земната природа, вечната му непримиримост към преходността в живота не са ли най-яркото доказателство затова, че най-истинското нещо в човешкото същество не е от този свят?Не е ли борбата срещу липсата на свобода, срещу несправедливостта, страданията и нещастията безспорно доказателства, че нещо Божествено в човека иска да извести,да оповсти за себе си?
Ако вие не само сте разбрали това, но и можете да го приемете, тогава вие самия сте стигнали до схващането за двата свята,за двете жизнени природи.Това разбиране е една от основните упори на гностичното познание.А то гласи че:
- съществува едно Божествено жизнено поле, към което принадлежи първоначалното човешко същество и от което сега е останал само един Праатом;
- съществува едно земно жизнено поле, към което принадлежи това, което ние наричаме човек.

БОЖЕСТВЕНОТО ЖИЗНЕНО ПОЛЕ

Божественото жизнено поле се отличава със воята абсолютност, хармония, равновесие и непрехоност.Затова то се означава също и като Статика.Само по себе си то представлява едно вечно възникване, раждане, развитие едно постоянно себеизявяване, сберазкриване.Това е е дин безкраен процес от великолепие към великолепие.Това е полето, което беш предвидено от самото начало за родина на човека.То беше и жизненото поле на Божественото човечество.То е жизненото състояние , към което падналото човешко същество подсъзнателно непрекъснато се стреми и което земния човек в своето фундаментално незнание се опитва да постигне в борба с този и отвъдния свят или да го имитира.Този божествен свят не търябва да се търси в безкрайността на микрокосмическот пространство.Светът на Светлината е около нас, но преди всичко е в нас.Той е по-близо до нас от ръцете и краката ни.

ЗЕМНИЯТ СВЯТ

Ние определяме земното жизнено поле още, като диалектична природа,
Защото в него не съществува нищо вечно и постоянно, а всеки живот е движение и развитие между две противоположности.То е само едно привидно съществуване,а не истински живот; едно постоянно преминаване от една противоположност към друга – от светлина към мрак и отново към светлина, от война към мир и отново към война, от свобода към робство и отново към свобода и така до безкрай.
Тази диалектична природа обхваща този свят отвъдния свят и е напълно разделена от Божествения живот, макар че може да живее и същетвува само от Божествени сили и енергии.Това е по-скоро един авариен порядък, имащ за цел да накара падналото чевечешко същество чрез натрупване на опит да осъзнае своето небожествено състояние,а след това необходимостта от завръщане в първоначалното състояние.Диалектичната природа е затвор за човешкото същество, и ще бъде затвор дотогава, докато Праатомът не се събуди отнова за живот.Но именно в този “затвор” човекът предприема първите си стъпки и усилия по Пътя на завръщането си към Първоначалното си жизнено поле.
Ние ще цитираме в тази връзка един откъс от книгата “Идващият нов човек” на Ян Ван Райкенборг:
“Добре ще е да се спрем на това място, защото от него става ясно, че нашия затвор не е само наказателна колония, а същевременно едно място на милост, в което ни се изпраща помощ отново да станем Божии деца.
Сега вие ясно разбирате,че съществуват две атмосверни полета,не едното тук а другото кой знае къде, а две едновременно съществуващи състояния, така както съществуват едновременно две електромагнитни две електромагнитни полета.Едното състояние характеризира полетона падениео и на милостта, на търпението и на помощта.ругото състояние – полето на Абсолютното и Божественото.Дете състояния съществуват в един и същ момент, в едно и също пространство, тук и сега.Божието царство е по-близо от ръцете и краката ви, то е във нас.”

РЕАЛНОСТТА НА ДВЕТЕ ЖИЗНЕНИ ПОЛЕТА

Двете жизнени полета са реални.Те съществуват в нашето време и в нашето жизнено пространство.Вечността прониква във времето и просранството.Човекът, който търси връзка с нея не трябва за тази цел да напуска своята външна жизнена област.Не е необходимо да избяга от нея.
Божественото жизнено поле – Вечността – може да бъде намерена навсякъде.Затова пътят към освобождението може да почне още от тук, още сега.Двете жизнени полета могат да бъдат възприети, но за това трябва да имаме съответните органи, които могат да възприемат изключително само това, което принадлежи към диалектичната природа.
Ние не притежаваме възможността да разпознаваме Божественото състояние на съществуване.
Защо не можем това?
Защото нашата диалектична личност се състои изцяло от елементи на този свят.Това се отнася, както за нашето грубо веществено тяло, така и за финоматериалните тела(за което няма да се говори сега).
Нашето съзнание се състои изцяло от съзнанието на атомите и клетките на нашето тяло.То се основава на тази материя и остава завинаги свързано с нея.Или инъче казано: Ние можем да възприемаме само това, което отговаря на сгъстената материя, от която се състоим и ние самите.Затова ние можем да виждаме смо кристализиралата материя, само свързаната във форма действителност.
Що се отнася до пространството между предметите, на нас ни се струва, че то е празно.Но и науката знае днес, че пространството между материалните форми не е празно, а е проникнато от излъчвания корпусколи и полета от най-разнообразен вид.За да можем да ги изследваме ние си служим с техните помощтни средства.
Нашите възприятия, както и средствата на науката,напълно отказват да реагират по отношение на Божественото жизнено поле.Ние не можем да възприемем нито Божествения живот, нито Божественото същество.Не можем да възприемем и Божествените вибрации, като и не можем да ги измерим.Нашите органи и сетива са напълно неспособни да възприемат Божествения свят, защото той се състои от съвършено друга първична субстанция и може да бъде опознат и видян само от такова същество, чийто сетивни органи са съставени от същата Божествена прасубстанция.
Седователмо ние можем да остановим само послесдствията от божественото въздействие в земната природа, но не и да разберем какво стои заднего и кой действа.В това отношение ние можем да правим само догадки и спекулации.Тази е причината основно Бог и вечността да съществуват толкова много предположения за и против.Затова съществуват и толкова много религиозни мнения, хипотези, спорове, борби и преследвания.

ПРИТЧАТА ЗА ПЕЩЕРАТА
Във връзка с неспособността на човека да възприема реално действителността, Платон парви следното сравнение:
Ние хората седим от детството си завързани в една пещера, така че не можем да обърнем главата си към изхода, а сме принудени да гледаме към вътрешната стена на пещерата.Вън пред входа и гори един огрън и неговата светлина попада вътре в пещерата.Между входа и огъня преминават всякакви педмети, така че сенките им се открояват върху тази вътрешна стена на пещерата.Виждайки ги, завързаните хора мислят, че сенките са действителността.Те споря върху тяхната поява и изчезване и смятат, че науката има за задача да ги изследва.Но ако развържат един човек, така че да може да излезе извън пещерата, той ще види реалните предмети и вместо сенките ще познае действителнстта.Така нашето познание се състои само от сенки.Всичко земно е само една алегория на действителността.

ПЪТЯТ НА ОСВОБОЖДЕНИЕ
Развързването и излизането от пещерата е процесът на освобождение, за който духовната школа на розенкройцерите желае да ви информира по време на въвеждащия курс.Но това знание само по себе си не е достатъчно.Само да знаем, че божествения свят е потънал у нас, че е “по-близо до нас от ръцете и краката”, още не е освобождаващо.Това знание дейста освобождаващо само ако се приложи на практика.Необходима е една фундаментала промяна на цялото човешко същество.Сетивните органи, годни за възприемане на Божествения порядък, трябва да се възобновят, както и телесните предпоставки за живот на човека в друго жизнено поле.
Процесът на възникване и потготовката затова представляват пътя на развитието на ученика вътре в Духовната школа.Евангелието нарича това развитие “Новораждане от Вода и Дух”.
Тук “Вода” означава прасубстанция на божественото жизено поле, а понятието “Дух” ни насочва към Първоначалния духовен творчески импулс и свързаната с него сила на осъществяване.Без това новораждане ние не можем нито да познаем Божествения свят, нито да влезем в него.Този факт се изразява в библията с думите: “Плът и кръв не могат да наследят Божието царство”.
Новораждането от Вода и Дух е съдържанието и целта на Христовото учение.То е пътят на Трансфигурацията, който духовната школа проповядва и осъществява.
Това познание за двете жизени полета е едно от същестените разлики, чрез които Гностичното учение се отличава от ученията на другите езотерични и религиозни организации, църкви и секти.
Мълчанието е злато !
Аватар
Trismegist
MagicGateBg Фен
 
Мнения: 340
Регистриран на: 28 Юли 2004, 20:15
Местоположение: Made in Bulgaria

Мнениеот nordika » 28 Сеп 2006, 14:18

Изненадвам се, че има две отделни статии-1/тамплиери и 2-ра розенкройцери. Нали след като "унищожават" тамплиерите, всъщност това е договор да ги оставят на мира, защото веднага след тях се появяват розенкройцерите. Имали са "доброжелател", който ги "открехнал" да дадат в жертва дори великия си учител ...Молле../не помня имена/ само и само да им повярват, че ще изчезнат за винаги. Нещо съм гледале или чела по въпроса за проблема с бройката на заловените и убити рицари, значи неможе от хиляди да унищожат стотици и да си мислят,че повече ги няма, но тогава са заблудили враговете си. По-късно, след години са се усетили, ама вече Розенкройцерите са набрали скорост и са били силно покровителствани. Май беше, че останалите живи тамплиери се укрили при розенкройцерите, или, че самите розенкройзери са били "апокрифни" тамплиери, но при всички случаи са станали още по-тайствени. Защото помня, че логиката беше такава: Значи, тамплиерите са били много умни, много хитри и много богати= много мразени. Нищо не е ставало без тяхно знание, явно или тайно, имали са много и всякаква информация за всичко и всеки= режисирали са нещата. Целта им не е била да стават велики , силата им е била именно в това да са колкото се може по незабелязани. Естествено,че са знаели за изтребването си и са подготвили нещата, въобще е глупаво да се мисли, че някой може да ги изненада. Цялата работа е че самите те така са решили да бъде и са знаели точно кои от тях ще умрат, и кога.Ще ме прощавате че немога да цитирам или преписвам от някъде, но доста от одавна /направо Винаги/ съм се интересувала от тях. Имам мнение по въпроса и то е че рядко има хора служещи на по- всша цел от самите тях. /изключвам терористите като такива, защото и те смятат, че служат на по-висша цел/.
Аватар
nordika
MagicGateBg Наблюдател
 
Мнения: 87
Регистриран на: 25 Сеп 2006, 10:20

Мнениеот xermes » 01 Ное 2006, 13:10

По отношение на Кристян Розенкройц-всъщност ако погледнете учението на Богомилите в по-дълбок план,както и на Озирис, както и на някои други адепти от древността ще видите че на практика това е едно и също учение периодично поднасяно на земята чрез въплатени в тяло високодуховни същества от Бялото духовно братство.Всъщност рудолф Щайнер и Беинса Дуно говорят за едно и също поднесено по различен начин.Това го казва и Кристиян Розенкройц, който всъщност получава просветление не където и да е а именно в Търново и точно на Балдуиновата кула.Всъщност Балдуин е бил богомил...ние българите търпим наказания именно заради преследваните богомили от нашите предци...затова е и османското иго-не турско робство, защото турската държава възниква около 1916 година-до тогава е била османска империя и се е говорело и писало на арабски.Но да се върнем към розенкройцерите-въвеждането на малкото дете-Кристиян в учението на богомилите става от български свещенник успял да спаси себе си и малкия Кристиян от поголовно клане тук в България.
Спасение намират в тогавашна Бавария пак при богомили където бива въведен в учението от възрастния български свещенник, а посвещението си получава тук в България-както написах по-нагоре.
В реален план розенкройцерското учение е богомилското учение...това което учи и посветения българин Петър Дънов, когато в него бива въплатен един от всемирните учители от Бодхисватите, а иммено Бодхисвата Беинса Дуно.По всяко едно време тук на земята има въплатени в тяло 7 адепти от висшата духовна йерархия и още 5 които са в системата на живот на земята-в някои от духовните нива.
броят им е точно 12.
Толкова е броя и на "присъстващите" от черното братство.
Беинса Дуно е управлявал и едните и другите.
xermes
MagicGateBg Наблюдател
 
Мнения: 73
Регистриран на: 25 Фев 2006, 17:22
Местоположение: Bourgas

Мнениеот ekaya » 02 Ное 2006, 09:18

Това учение, за което говориш при разенкройцерите, всъщност е херметизмът. Именно застъпването му в масонството и разенкройцреството е едно от основните доказателства, че те не произхождат от рицарите тамплиери и нямат нищо общо с тях.
Нещо повече много от съвременните ритуали при масонството следват случилото се при смъртта на Хирам от Тир. Но това е друга тема.

Що се касае за Розенкройц от доста време на сам изследователите в тази област от историята и окултното приемат теорията, че той не е действително съществуваща личност и че приписваните на него трудове са изготвени от група монаси... дали това не са нашите богомили. В богомилството обаче освен херметизъм се забелязват и доста идеи от алхимията.
Като се замисля, няма да е лошо да отворим една подобна тема „Окултизмът на българското богомилство” :)
Lasto beth nin. Tolo dan nan galad.
Аватар
ekaya
MagicGateBg Приятел
 
Мнения: 203
Регистриран на: 10 Авг 2005, 13:53

Мнениеот xermes » 03 Ное 2006, 13:01

Мда..права си за херметизма..неисках да го споменавам, защото нещата там са сериозни.Много сериозни...даже бих те посъветвал да не отваряме тук тема по този въпрос..ако знаеш наистина за какво става въпрос някак си се получава че се опитваме да коментираме неща без да сме вътре истински в това учение.Ако го следваш-по-добре не го коментирай..знаеш защо.
xermes
MagicGateBg Наблюдател
 
Мнения: 73
Регистриран на: 25 Фев 2006, 17:22
Местоположение: Bourgas

Мнениеот ekaya » 03 Ное 2006, 14:12

Да сериозни са и то много, но аз съм херметик и алхимик, без да бъда дъновист... това е път, който следвам сама и съм сигурна, че този живот е само една много малка част от него :) Нямам водачи, нямам братство само аз и пътя ми... защото той не е посока, а просто трябва да се извърви :roll:
Надявам се да намеря малко време и да понапиша някои неща по темите за херметизма, алхимията, масоните, розенкройцерите и т.н. тук..


П.С. Богомилите ще ги оставя на страна за сега.
Lasto beth nin. Tolo dan nan galad.
Аватар
ekaya
MagicGateBg Приятел
 
Мнения: 203
Регистриран на: 10 Авг 2005, 13:53

Мнениеот Lord Voldemor » 11 Сеп 2009, 23:13

Статията е донякъде с ,,изминала давност'' поради отдалечеността и във времето,но сега като я срещнах бих желал да поставя каментар произтичащ от вътрешното ми наблюдение в/у темата.
Космогонията на Хайнд я имам,но тя е само външен израз,по-скоро служи като активатор на вътрешното зрение(в деня в който си купих книгата,за пръв път изключих напълно ума си).
По отношение на Ваклуш Толев,ходил съм на сбирки,чел съм-отличен синтез.
Посещавал съм и сбирки на розенкройцери.
Но както вече казах,за мен екзистенциално значение имат само вътрешните преживявания/видения,като съкровен израз на външната информация.Та,след цялото това въведение:Розенкройцерството има своя произход в Египет,където то е донесено от атланта Тот,или Хермес Трисмегист.Именно за това то е ,,херметично ''учение,и за това основната ,,доктрина'',или цел/същина е понятието гносис.
Апропо,розенкройцерството е своеобразеният корен,от който се развиват останалите езотерични учения.Разликите са според определената епоха,култура и пр.но на Чичко Трисмегист дължим всичко(за мен той е Прометей и Луцифер,но специално по този въпрос не влизам в спор)
'
Пропуснах да добавя-усещането ми за Християн Розенкройц е не като за историческа личност,а като за духовна еманация на съзнателната еволюция.
ЕДНО
Аватар
Lord Voldemor
Модератор
 
Мнения: 417
Регистриран на: 28 Апр 2009, 22:42
Местоположение: Навсякъде където насоча мисълта си

Мнениеот Trismegist » 10 Окт 2009, 12:54

Това е линк към новия форум на школата в България
http://rozenkroiceri.free.bg/cgi-php/ph ... 2ea45ca7d9
Мълчанието е злато !
Аватар
Trismegist
MagicGateBg Фен
 
Мнения: 340
Регистриран на: 28 Юли 2004, 20:15
Местоположение: Made in Bulgaria


Назад към Окултни Статии

cron
  • Виж новите мнения
  • Виж темите без отговор
  • Кой е на линия
  • Общо на линия са 5 потребители :: 0 регистрирани0 скрити и 5 гости (Информацията се обновява на всеки 2 минути)
  • На 31 Мар 2025, 15:33 е имало общо 820 посетители наведнъж.
  • Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта