Какво за теб е реалния свят? Това в което живеем ли? Това, че очите спират да мигат след 3-тия ден не мисля че е нелепост. Старай се повече или пробвай първо да се взираш в пламъка на свещ, или просто някаква неподвижна точка. Щом аз мога да не мигам с часове предполагам и ти можеш. Както ти е казал и Lord Voldemor "КАКВОТО СЪЗНАНИЕТО,ТАКЪВ И РЕЗУЛТАТА".
РАБОТАТА КАТО МЕДИТАЦИЯ
Когато почувствате, че не сте в добро настроение и не се чувствате добре на работа, преди да започнете да работите, само за пет минути издишвайте дълбоко. Усещайте как с издишването изхвърляте навън мрачното си настроение и ще бъдете изненадани - след пет минути изведнъж ще се върнете отново към нормално настроение, а лошото ще е изчезнало, мрачното вече няма да го има.
Ако можете да превърнете работата си в медитация, това е най - доброто нещо. Тогава медитацията никога няма да е в конфликт с живота ви. Всичко, което правите, може да стане медитативно. Медитацията не е нещо отделно; тя е част от живота. Тя е точно като дишането; точно както вдишвате и издишвате, така и медитирате.
И това е просто едно изместване на ударението; нищо повече не е необходимо. Неща, които сте правили нехайно, започнете да правите внимателно. Неща, които сте правили за някакъв резултат, например за пари... Това е добре, но може да направите от това нещо повече, парите са о'кей и ако работата ви носи пари, добреш; човек има нужда от пари, но това не е всичко. И ако освен това можете да получите много повече удоволствия, защо да ги пропуснете? Те просто не струват нищо.
Вие ще вършите работата си независимо дали я обичате или не, и внасяйки любов в нея, ще пожънете много повече неща, които иначе бихте пропуснали.
ВСЕКИ, АНГАЖИРАН В ТВОРЧЕСКА РАБОТА, МОЖЕ ДА НАПРАВИ ОТ СВОЯТА ПРОФЕСИЯ МЕДИТАЦИЯ ПО НАЧИНА, ОПИСАН ТУК ОТ ОШО, В ОТГОВОР НА ВЪПРОСА НА ЕДИН ХУДОЖНИК:Изкуството е медитация; всяка дейност се превръща в медитация, ако се увлечете в нея, така че не оставайте само технични. Ако сте само технични, тогава рисуването никога не може да се превърне в медитация, вие трябва лудо да се потопите в него, безумно, напълно унесени, без да знаете къде ще отидете, без да знаете какво ще правите, без да знаете кои сте.
Това състояние на незнание ще се превърне в медитация; оставете го да се случи. Рисунката не трябва да бъде нарисувана, а просто да бъде оставена да се случи - и аз нямам предвид, че просто ще останете мързеливи, не, тогава то никога няма да се случи. То трябва да ви понесе, вие трябва да бъдете много, много активни и въпреки това да не го правите. Това е цялото умение, в това се състои цялата трудност; вие трябва да сте активни, но да не сте извършители.
Идете до платното. Няколко минути просто медитирайте, стойте само мълчаливо пред платното. Това трябва да стане подобно на автоматичното писане. Взимате писалката в ръка, стоите тихо и изведнъж усещате някаква тръпка в ръката и не сте го сторили вие, знаете, че не сте го сторили. Вие просто го чакате. Идва импулсът и ръката започва да се движи, нещо започва да става.
По този начин трябва да започвате вашето рисуване. Няколко минути медитация, просто бъдете на разположение. Каквото и да се случи, ще му позволите да се случи. Ще направите всичко възможно, за да го оставите да се случи.
Вземете четката и започнете. В началото започнете бавно, така че да не намесвате себе си. Просто действайте бавно. Нека темата да започне да протича през вас от само себе си и след това се изгубете в него. И не мислете за нищо друго. Изкуството трябва да бъде само изкуство, тогава то е медитация. Никакъв мотив не трябва да навлиза в него. И аз не казвам, че вие няма да продавате вашата картина или няма да я представяте на изложба; това е много добре, но това е само впоследствие. Това не е мотив. Човек се нуждае от храна, затова продава нарисуваното, но него го боли за това, че го продава; сякаш продава детето си. Но човек има нужда, така че това е о'кей. Вие чувствате тъга, но мотивът е друг; вие не сте го нарисували, за да го продавате. То се продава - това е друго нещо - но мотивът не е там, иначе вие ще останете само технични.
Трябва да се забравите. Не трябва да останете там, трябва напълно да изчезнете във вашата картина, във вашия танц, в дишането, в пеенето. Каквото и да правите, трябва да се забравите напълно, да загубите контрол.