от damnameneus » 25 Апр 2006, 10:07
Сега ако ми кажете че и великденските яйца са християнски и вече ще се изсмея, не е целта от всеки празник да правим спор, но поне християните могат да признаят корените на празниците си и вместо да плюят по езичеството да са му благодарни че е било то та да имат на какво да си изградят обредната страна на религията. Белтейн е западният вариант на празника, както и остара, при нас древният езически елемент е периода м/у великден и гергьовден. Старата дата на Гергьовден обаче е 23 Април, на тази дата се празнува и при руснаци и останали. В народните песни се пее, че гергьовден е по личен от великден. Та идеята беше следната - богът конник, херосът, наследник на който е св. георги, е именно укрепналият божествен син, възкръсналият Дионис, разкъсан от титаните и прероден. В древния тракийски и елинистически календар, пролетта е празнувано възкръсването на дионис, а на всеки 3 години и великото съединяване на бога. Съединяването на бога е извършвано от 14 жрици и един жрец, като жриците носят в кошници частите от тялото на бога, застават на 14 олтара, повтарят след жреца химните и молитвите, прекадяват съответните божествени части и ги съединяват в най-святата част на храма. Според легендите Озирис същото е бил разчленен на 14 части. 14 е повторената седмица, т.е. частите на нощния и дневния бог. Яйцето, което е прието от християнството е древно езическо приношение, боядисва се в червено защото това е цвят на слънцето, на червения бик, разчупването на черупката символизира на разчупването на ледовете, белтъкът символизира снега, а с жълтъка освобождаваме слънцето от утробата на земната майка. Според традицията черупките се хвърлят в река, за да достигнат света на мъртвите. Не случайно боядисването се извършва от най-старата жена, защото тя е олицетворение на богинята, тъй като тя е жената дала най много живот, дали като е родила деца или като е помагала с отглеждането им. Подвижната дата на Великден показва още повече съобразяването му с природните цикли и езическия му произход. Надали Назарянинът е възкръсвал на различни дати.
В началото на християнството е имало доста коментари по повод възкресението, езическите жреци са протестирали, че новата религия краде от старите традиции , като са споменавали възкръсването на древните божества - Озирис, Дионис, Адонис, Тамуз и т.н. Църквата разбира се е намерила добро оправдание, това били измислени сатаната подобни традиции за да заблуждава праведните и да ги довежда до безверие. Разликата е само там, че всеки човек, може и да не вярва във възкресението на Назарянина, но вярва във Възраждането на природата, а именно Природата наричаме ние езичниците Богинята и Бога, и за нас именно сега е нейното възкресение и на нея дължим изначалната си почит, защото Тя ни храни и отглежда от зората на времето и досега, много преди Исус, Мохамед и Буда. Тези велики хора, защото те са именно такива също са уважавали природата. В Евангелието на мира от есеите Исус казва - Почитайте вашата земна майка най-първо, защото преди да познаете Отца трябва да познаете Майката, така както детето първо се отглежда от майката и след това бащата го доусъвършенства.
Бъдете благословени!